Min orm försöker ta sig ut

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
jennyberglund99:
Har haft min orm i 3 år o han äter o bajsar o dricker vatten som han ska men...
Min majsorm på 3 ½ år försöker trycka sig genom glaset, springan mellan dörrarna, klättra upp i taket för o hitta sig ut(ser de ut som)..
Vet inte varför o han gör det o han gör de i perioder... 
Trivs han inte? 
Han har rätt temperatur både på kalla o varma sidan, och rätt fuktighet..
Han har flera gömställen, fuktlåda, litet träd som han klättrar i och piedestal som han kan gömma sig. 
Hans terrarium är 150x70x50 så han har ju space o klättra o upptäcka men får ändå känsla av att han inte trivs.. 
Har sån ångest för vill bara hans eget bästa.. 
Snälla kom med tips o idéer, trivs han inte så kanske han får komma till någon som han trivs hos.

Medlem i SkHF
37
43
Lilja:
"Hane" och "i perioder" får mig att tro att han tycker att det är parningssäsong.
Stämmer alla andra parametrar, som du skriver, kan du nog vara lugn att det bara är normalt beteende.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Svårt för mig att svara på om den trivs i sitt terrarium, men.. majoriteten av ormar i fångenskap försöker stundtals ta sig ut ur det begränsade utrymmet (terrariet). Det är normalt beteende skulle jag säga. Med det sagt, många i hobbyn kan förbättra sina djurs miljöer nåt avsevärt : ) mer inredning och större utrymme per djur får väldigt många djur att må ännu bättre. 

5
0
jennyberglund99:
Tack för svar! Han har mycket plastväxter o saker o klättra på men ja får väl ändra om lite mer hah
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild