Varning för eventuell scammer.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
14
Noob72:
Haft en köpesannons gällande en termostat, blev kontaktad av en person för några dagar sedan, igår fm swishade jag pengar och därefter tyst. Personen svarar inte på samtal/sms och inte här i forumet. Såg att han var online här idag runt 11 tiden.
Avvaktar med namn tillsvidare, men var försiktiga och kolla upp personen. Jag själv var rätt dum och kollade först igår kväll och kontot är endast några dagar gammalt.

34
14
Noob72:
Användarnamn: Smatter
Swishnr: 0769064838
Andreas Lennart Gustaf Gröndal 

Hade enligt utsago en microclima lite termostat till salu för 300kr.
Skickade 339kr totalt med frakt.
Jag blev kontaktad igår av en medlem som frågade om det var Smatter, han har försökt sälja en bok om omrar, men tysnade när det efterfrågades en bild på boken och id.

Jag är lite förundrad hur personer som du Smatter fungerar i huvudet, förstår att det kan vara jobbigt att anpassa sig i samhället, jobba måndag till fredag som kanske blir en tråkig loop i längden.
Ett tips från mig Andreas, om det nu inte är någon stackare som du utnyttjat för swishens skull är att skaffa dig ett jobb. Passa på och forska lite om reptiler nu när du ändå är här och lurar folk, det är ett roligt intresse och kanske kan det få dig in på den rätta vägen och bli lite omtänksam samt kreativ på ett bra sätt här i livet.
Du och jag Smatter, kommer att höras, väl mött.
Mvh
Louie

80
78
testudo_H:
Anmäl till admin så personen inte kan göra nya konton i andra namn.

Medlem i SHF
88
67
Da_wall:

Lite snabbsök på namnet så hitta jag denna.  

Beskrivning
Jag vill varna för denna bedragare! Går under namnet "Smatter" för tillfället, men har haft flera olika alias på Dustyguns tidigare. Swishen han uppger när man skall göra affär går till en Andreas Lennart Gustav Gröndal som är en välkänd bedragare som cirkulerar även på andra sidor. Adressen han uppger här stämmer inte heller överens med hans folkbokföringsadress.

SWISHA EJ NÅGRA PENGAR TILL DENNA SKOJARE!


Medlem i SHF
88
67
Da_wall:
Varning för bedragare


Beskrivning
Ännu en äcklig människa som sitter och lurar folk på denna sida.
"Rexor" här på Td

"Andreas Lennart Gustav Gröndal" enligt swish

073 9395802<10>gronadde@yahoo.com

Polisanmälan kommer göras nästa vecka

Medlem i SHF
88
67
do_it:
Viktigt att man anmäler dessa as, tyvärr är det liten del som anmäler så det lönar sig tyvärr, verkar omöjligt att få ngn bank att blocka dem från att använda swish så de kan fortsätta hej vilt.. man kan även skriva på typ eniro att det är skojare tror jag. Lycka till 

210
109
Norrby89:
Tips här är att ta bort all personlig information eller info som kan leda till hans riktiga identitet/adress och gör en polisanmälan bara. 

Vet inte hur petiga folk är här men finns annars risk för förtal vilket är straffbart. 

5116
3883
Tropfrog:
För att vara förtalsbrott krävs en avsikt att utsätta någon för missaktning av andra. I detta fallet är avsikten att varna andra, inte att skapa missaktning. Att få folk att undvika att ta kontakt med någon kan aldrig leda till att vederbörande upplever missaktning. 

Detta kan på sin höjd leda till polisanmälan och förhör, sannolikt inte ens det.  Ingen åklagare kommer att driva det i domstol då utsikten för fällande dom är obefintlig.

Mvh
Magnus 

34
14
Noob72:
Det är inget förtal, han svarade aldrig och senast när jag testade att ringa var den avstängd.

5116
3883
Tropfrog:
För sakens skull så måste jag nog ändå påpeka att förtalsbrott har inget alls att göra med om det som sägs är sant eller inte. Man kan mycket väl slänga sig med helt sann information och bli dömd för förtal ändå. Som jag skrev innan så handlar det om avsikten, inte sanningshalten.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild