Dvärgskäggis vill inte hålla sig vaken efter dvala

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
gilleboll:
Jag och min sambo införskaffade vår allra första reptil (dvärgskäggis) förra sommaren. Hon har dvalat under vintern, kanske från november december nån gång, kommer inte ihåg exakt. Förra veckan vaknade hon till och var riktigt aktiv i ett par dagar, åt, drack och bajsade som vanligt, men nu har hon gått och lagt sig igen och har inte rört sig från sin lilla gömma. Vi börjar bli lite fundersamma om vi gör något fel? Borde vi väcka henne eller inte? Vi är som sagt inte särskilt erfarna reptilägare och vill inte att vår lilla ödlis ska må dåligt!

Medlem i SkHF
1009
1129
NellyNiklas:
gilleboll skrev:
Jag och min sambo införskaffade vår allra första reptil (dvärgskäggis) förra sommaren. Hon har dvalat under vintern, kanske från november december nån gång, kommer inte ihåg exakt. Förra veckan vaknade hon till och var riktigt aktiv i ett par dagar, åt, drack och bajsade som vanligt, men nu har hon gått och lagt sig igen och har inte rört sig från sin lilla gömma. Vi börjar bli lite fundersamma om vi gör något fel? Borde vi väcka henne eller inte? Vi är som sagt inte särskilt erfarna reptilägare och vill inte att vår lilla ödlis ska må dåligt!


Vill/kan ni lägga upp en bild på terrariet? Vilka temperaturer har ni just nu i rummet terrariet står i och i terrariet (varma och kalla sidan)?

Mvh
Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild