Mitt bakgrundsbygge för skäggagam i australiensk anda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
25
2
Karitza:
Hej! Jag kämpar och har kämpat ett tag med bakgrund till min fina skäggagam Coco. Tagit inspiration från en video på youtube angående tillvägagångssätt. Kan länka till den senare om någon är intresserad.

Jag gjorde ett litet smakprov i samma stil innan jag började med det stora:
1043703_xhiqhytknnypnvczgihu.jpg
Det mindre terrariet hon bor i tillfälligt. Skillnad på bakgrunden är att varken lödpenna, värmepistol eller fogskum använts. Använde också ofärgad husfix vilket jag inte gillade för om färg skaver så blir det vitt under.

Började med det stora projektet i mars och har satt en deadline till nästa vecka, så börjar närma mig färdig. Coco har vaknat sedan någon vecka tillbaka så det passar bra!

Delar med mig av vad jag håller på med! :)

1043703_jdllvmoqrddkicvpiotf.jpg
Använt värmekniv och skurit ut XPS i bitar. Tar längre tid än vad man tänker sig att skissa upp något. Försökte i slutet även mäta ut så att alla bitar har bra längd som passar på väggen.

1043703_nfnmbfhusqhojiexctok.jpg
Flyttat alla bitar till köket för att borra och ge bitarna textur. 

1043703_dblowiuvqlidqwzhlurk.jpg
Jag med bästa hållningen man kan tänka sig. Använder stålborste för att få mer liv och textur. Tog många kvällar att göra klart.

1043703_exswpoxktjdbzwqkyujd.jpg
Alla bitar är borrade av mig i köket och jag får fin hjälp med skåror i "berget". Får hjälp med skåror i "berget" med lödpenna och sedan använde vi värmepistol på allt för att det skulle bli tajtare och mer fixerat.

1043703_pccpxszutgfgbfhifavu.jpg
Såhär ser bitarna ut i jämförelse med varandra, en behandlad och en med endast borrningen.

1043703_ixyasrvddghxpsgtwlqy.jpg
Mardröm! Tog 3h för oss att få upp allt på väggen. Svårt när inte alla bitar är perfekt skurna, då är det ibland svårt att få dem fästa på väggen. Dagen efter använde jag fogskum kring större springor och där jag ville ha mer stöd. Har inte använt fogskum så mycket och vi är inte helt överens men jag fick ut lite sprut åtminstone! Svårt i stående läge.
Efteråt borrade jag för att försöka få det att smälta ihop med resten men det var inte lätt och gick sådär, var svårt att nå i trånga utrymmen och blev inte särskilt stor skillnad :)

Jag har börjat lägga husfix och färg som jag uppdaterar med senare! :) Kan ju säga att allt tar sjukt mycket mer tid än vad jag trott! Är så imponerad av alla era arbeten. Vad mycket tid och kärlek vi lägger ned för att våra småttisar ska ha det fint och bra.

Hej så länge!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild