Pil-udarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Njorf:
Tja gänget! Jag har ett par dumma frågor om pilgiftsgrodor.

Av olika skäl har jag inte möjlighet att ha så många olika terrarier, men det är ju så tufft med olika djur. Jag har därför lekt med tanken att ha ett något större paludarium med typ en... amazonasbiotop, i brist på bättre ord. En landdel för grodor, och en grund, men vid och bred vattendel för fisk. Är det nån som har erfarenhet av detta? Saker att tänka på, luftfuktighet, renlighet?

Nu har jag sett på reddit, youtube och alla möjliga ställen att pilgiftsgrodor av alla de slag både helt saknar simförmåga och dessutom gärna dränker varandra vid minsta bråk. Jag är kanske dum nu, men... Det låter inte sannolikt? Det är inte många djur i världen som absolut inte kan simma alls, utan känns mer som dålig layout, branta sluttningar, sjuka/svaga djur eller nåt. En groda kan väl inte självdestruera av bara närhet till vattendrag..? Eller är jag alldeles dum?

Dela gärna med er av levd erfarenhet, statistik, rykten eller rena lögner. Tack på förhand!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild