Sur orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

24
19
WCPredators:
Jag skulle som många andra redan skrivit, låta henne vara. Att hon har ett agressivt beteende beror med stor sannolikhet på överdriven hantering. Jag hanterar mina ormar 1 gång var annan vecka och i bland någon gång där emellan.  Din orm är defenitivt stressad av hanteringen.  För att få bukt med detta bör du låta henne vara i två veckor. Ingen hantering eller klappning/ smek. Där efter kan du prova att försiktigt klappa henne. Gå inte in med fingrarna först utan lyft handen så att du närmar dig henne med handflatan.

Detta gör att om hon hugger har hon inget att bita tag i. Fortsätt att klappa henne 1-2 gånger i veckan så hon lär sig att din hand inte betyder hantering varenda gång. En orm som lärt sig att visa aggressivitet vid hantering måste avvärja och det tar tid. Men om du börjar med det jag skrev ovan och med tiden lyfter henne lite när du klappar kommet hon lugna ner sig. När hon väl lugnat sig och accepterar att du lyftet ut henne. Bör du max hantera henne 1 gång i veckan och då under en kort stund. Inte varje dag, då har du snart en stressad och rädd orm dom inte litar på dig igen.

Mvh 
Henke

West-coast Predators
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild