Vilken ort i Sverige är i behov av en zoobutik med djur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
Ekosystem:
Hej!
Jag har alltid velat ha en zoobutik och föda upp djuren själv. Ormar, ödlor, grodor, foderdjur, gnagare och fåglar. Nu säljer jag ungarna här, på Blocket och ibland till zooaffär.
Nu tänker jag mig att flytta någonstans där jag får jobb inom skolan och kan ha mina djur i en billig lokal för att så småningom skaffa nödvändiga tillstånd och utbildningar för att kunna ha hobbyn som ett deltidsjobb. 
Det kan inte redan finnas en butik i närheten.
Några förslag?

303
271
Formula76:
Tyvärr är det nog så att det är svårt att få nån ekonomi i det.
Som du skrev, uppfödarna säljer på Blocket och sidor som denna, utan att behöva ha kostnaderna med att driva en butik.

Det butikerna tjänar pengar på är tillbehören, och det handlar som bekant de flesta bekvämt på nätet nuförtiden.

Finns väl en anledning till att de få djuraffärer som finns kvar mest bara säljer hund/kattmat.

Lokalhyra, drift, lön...du ska sälja en hel del bara för att få det till att gå runt.

MEN...det går inte iaf få fatt på foderinsekter i största delen av Skåne, vilket hindrar mig att skaffa djur som kräver det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild