Anmäl..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

115
168
JTGeckos:
Skrev bara att "hen" inte kommer komma så långt med det... :-)

75
82
Snuset:
Haha nej det är ju jävligt sant! :) en gång fick jag klagomål på ett annat forum för att jag hade en bild på när min boa käkade en råtta. Känns som att en del är i fel hobby om man klagar på sånt här!

379
399
Mr_B:

JTGeckos skrev:
Just kobror äter ju det mesta. Kan man variera mellan, gnagare, fågel, orm, ödla mm så är det bara bra. Men vissa tycker visst inte lika..


Sant, brukar med variera foder i den mån jag kan, till de som är mer allätare. 


2966
1645
Hoggaforfan:
Mer veganska alternativ till ormar, nu! Upp till kamp!
Soja-mössens tid är kommen!

85
88
AniMaL:
Haha hogga, kan du inte börja experimentera lite med att få fram soja-möss eller corn-möss? xD 

2966
1645
Hoggaforfan:
Jobbar på det, men än strävar de emot. Inte ens salladshuvudet högg de men jag misstänker att det var för att jag inte hade någon dressing på det.
Tror du Rawfood i Malmö kan sponsra maten? Bästa resturangen i världen <3

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Det är såklart naturliga med att vissa ormarter äter ödlor.
Av någon anledning är det dock inte ovanligt att man tycker att djur som man ser som husdjur inte ska vara mat.
Det kanske inte är så stark åsikt vad gäller ödlor som mat till ormar, men det börjar bli desto knepigare när det kommer till hund eller katt. Jag tror att folk skulle ha betydligt svårare att mata en orm med en katt eller hund. Vill man dra det ännu längre så kan man fråga sig hur många som hade ätit hund eller katt själva.

Så visst kan det tyckas mjäkigt att man inte vill se vissa djur bli mat, men naturen är lite råare än vad jag tror de flesta är bekväma med.

Rent kulturellt så vill vi i Sverige inte se att mat varit ett djur, medans det i andra länder som t.ex. Kina har det precis tvärtom.

För övrigt så är det ju tomma hot, så länge de allmäna reglerna för utfodring hålls.

85
88
AniMaL:
Haha antagligen hogga! Fan e det för stil att inte slänga på dressing åt ormarna? ^^ Haha jadå de sponsrar dig säkert ! Bara ring dom ;D testa annars med genmanipulerade morötter som rör sig, kanske går ner ^^

55
24
Mona:

Löjligt. Vissa djur är köttätare och det kan man inte göra så mycket åt. 

Har fått lite reaktioner för att jag ger mina katter rått kött ibland. 
- men så kan man ju inte göra.

Vart kommer era köttbullar och hamburgare ifrån tror ni?

Så länge djuret inte lider när det blir uppätet så är det ok. Det är ju djurplågeri att låta ormarna svälta också.

Oftast tycker folk det är värre med "söta" djur. 

När jag var yngre hade jag ormar som jag födde upp egen mat till , då visste man att de haft det bra innan de dog allafall. 

Tyvärr tror jag våra kossor och grisar som vi äter har det värre än foderdjuren till ormarna =(


2966
1645
Hoggaforfan:
"Varför ska jägare döda djur när de kan gå i butiken och köpa kött så inget djur behöver dö" Citat av okänd vegan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild