Boa bci hog island eller kp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
TVT:
Hej, gjorde nyss ett konto här för att fråga lite om skilnaderna på en kp och en boa hog island efter som att jag tänkte skaffa mig min första orm.jag har altid velat ha en boa men har kännts omöjligt på grund av deras storlek. Men nu har jag läst lite om boa hog island och verkar bli omkring samma storlek som en kp.

Men det jag undrar är hur är deras humör och lite sånt om hur dem beter sig ifrån en kp. Jag har läst på väldigt mycket om båda ormarna men har inte rigtigt fått svar på hur boa hog islands temprament och betende är. har hittat några i danmark som säljer och deras verkar vara väldigt lungna och har inga problem med att dem tar upp dem men när dem blir fulvuxna stannar det kvar då?

Medlem i SHF
92
29
Terrariumhaha:

Jag tycker att du borde skaffa det du är mest intresserad av även om det kräver lite mer utrymme så du inte tröttnar på den. 

jag själv har inte haft någon av arterna men ett tips är att läsa i gamla forumtrådar här på terrariedjur.se, du kan söka på t.ex "hog Island boa" eller "kungspyton" och liknande 

här är en tråd där folk skriver om Hog Island boa, beteende m.m www.terrariedjur.se/forum/thread/2633

jag har läst att kungspyton kan matvägra oftare än boaormar som är mer matdrivna men det kan ju variera från individ till individ.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild