Bra böcker

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
67
16
Terrariumhaha:

Hejsan. I framtiden så hade jag gärna skaffat giftormar och eftersom jag inte har åldern inne så letar jag efter böcker om giftormar, både om hur man håller och om speciella familjer, grupper och arter. De jag är mest intresserad av nu är naja,elapidae och olika sorters huggormar som t.ex bushmaster och fer de Lance. jag vet också att naja och de huggormarna är ju inget  man börjar med så det är slutmålet jag har, men det är också välkomnat med tips på böcker om andra giftormar också och inte bara om elapider 
gärna böcker som innehåller saker som kan vara bra att kunna innan man skaffar en mentor.

här kommer också lite frågor om mentorer och sånt. 

lite frågor om det är jag har förstått att det bästa sättet att skaffa mentor är igenom föreningar (SHF för mig) men är det nåt man ska göra innan det? Alltså t.ex skaffa en ogiftig och defensiv orm och träna på innan som t.ex coelognathus radiatus eller liknande? 

Jag kanske kommer med mer frågor senare om jag kommer på något mer. Tacksam för alla svar jag får! Tar också gärna emot allmänna tips om giftormar och böcker.

jag har läst igenon Massa trådar om giftormar här men har ändå lite frågor och ville göra en egen tråd.

(skrev fel titel kan en admin ändra till "bra böcker+frågor"?)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild