Kanske impulsivt köpte min första orm…

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Leothan:

Hej!

Jag har efter några månaders spanande äntligen hittat min första egna kungspyton, jag är så fruktansvärt förälskad i honom. Men jag blir lite förvirrad över det hela med värmen. Det kan ha varit liiiite av ett impulsivt köp, det medger jag. Men jag fick hans terrarium på köpet och där i ligger en värmematta på ena sidan av terrariet. Också en sån "regulator" som följde med. När den ligger på botten så täcks ju den av substratet något som isolerar bort värmen (om ja tänker logiskt?) och när jag söker runt på internet så verkar det som om man helst vill ha en värmen ovanifrån?

Terrariet i sig är en ombyggd byrå som är väldigt snygg men såklart vill jag att han ska ha de så bra som möjligt. Han har många gömställen och mycket växter som gör att han kan förflytta sig över hela terrariet utan att bli exponerad för mycket. Där är också en RBG list med rött ljus som inte verkar svara på fjärrkontrollen så kopplade bara ur sladden tills ja kommit på nått bättre. Det är ju coolt och mysigt med red lights men är det något som kan påverka honom negativt så vill ja inte ha det. 

Vad brukar ni ha för luftfuktighet? Det ligger på 75 för tillfället. 
Också när jag frågade om vilken storlek på mus/råtta han ska äta så fick jag inget svar för hon hade själv inte koll på det. Min tanke är att han ska få landa i nytt hem och allt innan jag matar honom. Men han är född 2019 och mäter ca 80cm och hon sa stora möss/små råttor men hade varit lättare med nått att följa. 

ja. Jag borde gjort mer research innan jag skaffade Leothan men nu gör jag mitt bästa för att lära mig och ge honom de bästa jag kan <3 

Tack på förhand till er som vill svara <3 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild