Vilken sorts kokosfiber använder ni?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Bladh:

Jag köpte hem en 3-pack kokosfiber från Exoterra och la den i vatten. Det hände absolut ingenting... Jag har använt kopiösa mängder av kokosfiber och då även från Exoterra och har aldrig stött på att den inte sväller upp. Uppmärksammade också att där var mer trådiga fiber i den än vad det var förr. Ska nämnas att det är ganska många år sedan jag använde kokosfiber senast. 

Vilken sort använder ni? Jag ska göra en bakgrund och behöver några liter. 

Medlem i SHF
87
29
Terrariumhaha:
Använde du varmt vatten? Varenda gång jag använt exoterras Kokosfiber har det fungerat och det var inte för så länge sedan

6237
4749
Tropfrog:
Vad jag vet så finns det bara en sorts kokosfiber. Sen finns det ju cocohusk också, men det är ju en annan sak.

Om du fått en dålig batch med kokosfiber så rekommenderar jag att reklamera den.

Mvh
Magnus 

Medlem i SDS
143
98
Nickesnoken:
Det varierar hur bra kokosfiberblocken löser upp sig, oftast får man skikta dem med en bordskniv för att det inte hänt något trots att det  legat ett dygn i vatten. Det kokosblock som funkat bäst har jag köpt på biltema. 

8
0
Bladh:
De blocken jag la i vatten ser inte ut att ha svällt alls efter 3 dygn så jag gör ett försök med hett vatten annars får jag åka till biltema...

Medlem i SDS
143
98
Nickesnoken:
Bladh skrev:
De blocken jag la i vatten ser inte ut att ha svällt alls efter 3 dygn så jag gör ett försök med hett vatten annars får jag åka till biltema...

Biltema benämner kokosblocket som blomjord 10l  , 29kr. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild