Va för äckligt är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

58
19
LDJ:
1039147_bhmuoshxdflvngxbtfzx.jpg1039147_piclllpuznuzdqwtrhfa.jpgHitta dessa "tunnlar" med larver i under vattenskålen.
Vad är detta??

6234
4747
Tropfrog:
Det finns många larver som ser lika ut och en massa andra djur som ser ut som larver. Jag tänker att det är lättare att få svar om du ger lite mer detaljer. Vad är det för miljö, substrat, djur i ditt terrarium? Vad matar du med? All information du kan dela ökar chansen att identifiera.

Mvh
Magnus

58
19
LDJ:

Tropfrog skrev:
Det finns många larver som ser lika ut och en massa andra djur som ser ut som larver. Jag tänker att det är lättare att få svar om du ger lite mer detaljer. Vad är det för miljö, substrat, djur i ditt terrarium? Vad matar du med? All information du kan dela ökar chansen att identifiera.

Mvh
Magnus

Vet inte exakt vad det är för substrat blandning, då det är det och terrariet som följde med.
Larver som jag har matat med är ifrån svart soldat fluga och Zophobas.
Har haft några soldat larver som blivit flugor men dom larverna är större.
Kan dessa följt med växter jag har satt i? Dessa har varit ifrån zoo butik.

Måste säga att du verkar besitta väldigt stor kunskap!

120
229
Eremit3n:

Jag skulle gissa på kvarnmott eller liknande då de är vanliga. Det finns ju tusen arter av malar som säkert gör gångar i substratet med silkestråd, så det blir svårt att artbestämma, kanske även i vuxen form om den genomgår metamorfos.

58
19
LDJ:
Eremit3n skrev:
Jag skulle gissa på kvarnmott eller liknande då de är vanliga. Det finns ju tusen arter av malar som säkert gör gångar i substratet med silkestråd, så det blir svårt att artbestämma, kanske även i vuxen form om den genomgår metamorfos.

Men då verkar det inte vara någon fara för djuret. 

6234
4747
Tropfrog:
LDJ skrev:

Men då verkar det inte vara någon fara för djuret. 

Larver är sällan någon fara.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild