Pilgift nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SDS
144
99
Nickesnoken:
1037730_bpdlemthmdwmzzlcalni.jpg

Medlem i SDS
144
99
Nickesnoken:
Ska täcka flaskans vita kork som syns. Bilden blev liggande tyvärr. 

Medlem i SHF
91
29
Terrariumhaha:
Snyggt!

Medlem i SDS
144
99
Nickesnoken:
Terrariumhaha skrev:
Snyggt!

Tack. Hittar många fina enegrenar i jobbet och har en trollhassel hemma på tomten. Ska se om jag hittar någon bromelia att sätta uppe i grenarna. Kanske att jag planterat lite för mkt på botten men det går ju ta bort om det skulle vara så. 

Medlem i SHF, SDS
6
7
Jolo:
Är det någon slags kokosmatta du lagt in som bakgrund. Jag tror inte någon som haft det som bakgrund i regnskogsterrrarium rekomenderar det i längden. Risken är att du kommer få slita ur den fortare än du tänkt. 

Medlem i SDS
144
99
Nickesnoken:
Jolo skrev:
Är det någon slags kokosmatta du lagt in som bakgrund. Jag tror inte någon som haft det som bakgrund i regnskogsterrrarium rekomenderar det i längden. Risken är att du kommer få slita ur den fortare än du tänkt. 

Ja det är kokosfibermatta.. jag får se hur det funkar. Min förhoppning är att de klättrande växterna täcker ytan och att växtrötterna får det att hålla samman över tid. Men det återstår att se. 

Medlem i SHF, SDS
6
7
Jolo:
Hur stort är terrariet? Det avgör ju också vilken art och hur många som är lämplig att ha där i om tanken är att det ska vara grodornas föralltid hem.   

Medlem i SDS
144
99
Nickesnoken:
45x45x60 cm är det. 

Medlem i SHF, SDS
6
7
Jolo:
Såg nu du bestämt dig för tinktorius patricia. Då kan 1.1 fungera i det terrariet. De är framförallt en bottenlevande art som inte klättrar jättebra vertikalt så jag skulle rekomendera några avsattser uppåt sidorna och bakgrunden så de kan använda även höjden på bakgrunden som levnadsutrymme.   
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild