Osmosfilter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

6247
4752
Tropfrog:
Svaret på frågan du ställer är enkel. Skaffa en tds mätare och svara på den själv.

Mvh
Magnus 

2
1
_chrille_:
Det kan jag ju absolut göra(om den även summerar kalkinnehåll i mätningen av renhet?) men om vi ska vara lite mera utförliga och fylla forumet med värde och kunskap även för andra som läser och kanske vill skaffa osmosfilter på grund av kalkfläckar på glas - är detta resultatet man kan förvänta sig med osmosvatten? Hur ser det ut hos dig, Magnus?

6247
4752
Tropfrog:
_chrille_ skrev:
Det kan jag ju absolut göra(om den även summerar kalkinnehåll i mätningen av renhet?) men om vi ska vara lite mera utförliga och fylla forumet med värde och kunskap även för andra som läser och kanske vill skaffa osmosfilter på grund av kalkfläckar på glas - är detta resultatet man kan förvänta sig med osmosvatten? Hur ser det ut hos dig, Magnus?

Det finns ingen metod för att mäta kalkinehåll i vatten. Vad som är värde och kunskap kan nog folk ha lite åsikter om.

Mätte mitt osmosvatten nu precis. 5 ppm i tds ligger det på efter ett års användande utan att jag har backspolat nyligen. Att det ens är mätbart kan troligtvis förklaras av kärlet jag använde vid mätning.

Jag får aldrig kalkutfällning i mitt terrarium. När filtret blir gammalt så producerar det fortfarande rent vatten, bara långsammare. Jag skulle ta fram instruktionsboken och kolla att inget missats.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild