Hur många är kvar idag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
4
ronnylevin:

Den här tråden riktar sig främst till "giftormsfolket" som hade konto på Repti under 90-00 talet. Jag är helt värdelös på namn och minns hellre "nicknames" än faktiska namn på den tiden.

 

Själv hette jag samma sak där om jag minns rätt. "ronnylevin". Vad hette ni och kommentera gärna ifall vi gjorde affärer ihop, om du fortfarande jobbar med arter från den tiden.

 

Själv så hade jag ett uppehåll i några år då jag bodde i Thailand men har på senare år avlat lite Asiatiska colubrider. Nyligen gav jag mig nyligen in i huggormsträsket igen och håller utöver mina snokar också Macrovipera schweizeri och Macrovipera obtusa.

 

Det vore kul att höra från gamla bekanta och höra vad som fått er att stanna kvar i denna cirkus kring hobbyn.

 

Ha det bäst alla nya och gamla bekanta!


32
2
Cobra_84:
Jag har kommit tillbaka nu från en "djurpaus" på 6-7år! Dock pillar jag mest spindlar och kryp nuförtiden. Är i skrivande stund på G att bygga upp ett nytt djurrum i nya lägenheten! :P 

Jag hängde en del på andra forum också. Förutom Repti bla Crotalus och Zoonen. >< Tror jag har haft samma användarnamn överallt. 

4
2
Peter:
Frolle lever ännu 

379
399
Mr_B:
kommer inte ihåg vad jag hette på¨repti men har för mig det var raxxen eller rax. Men vi har gjort affärer tidigare. köpte Gloydius blomhoffii av dig back in the days

Medlem i SHF
4002
5031
Jonas_:
Jag var aktiv på 90-talet också, även om det var i början av mitt intresse. Haft konton på alla större forum under årens lopp, osäker på mina användarnamn men hette gissningsvis något med Jonas även då. Jag har aldrig varit i giftormsträsket, i stort sett. Men många bekanta där! Och har även sett ditt namn under åren, Ronny levin. 

Jag var då och är fortfarande fast med kramormar, främst pytonormar. Haft ormar oavbrutet sen -93 och håller fortfarande pytonormar. Intresset har aldrig försvunnit, utan bara stärkts kraftigt med åren, en livslång passion helt klart! 

Då och då dyker det upp namn som varit med många många år. Alltid roligt med nygamla bekanta inom hobbyn. 

Medlem i SkHF
1
2
Pilis:
Reptilmagasinet hängde jag på, och senare på Repti. Jag hette nog Pitviper på båda sajterna. Jag höll på med lite gift och spindlar då, men avvecklade främst ormarna i början på 00-talet när jag blev förälder. Även spindlarna försvann därpå. Nu ganska nyligen för något ett år eller två sedan har någon spindel införskaffats, och så har det blivit några till och på den vägen är det. Det finns någon orm som jag skulle vilja ha, vi får se om det kommer. V. berus är det som står på önskelistan i så fall, och nån annan liten huggis kanske... :-)

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Även jag var aktiv på 90- talet på repti (Minns ej namn, men var ganska aktiv i forum), inget gift utan pysslat med kameleonter, geckos och mindre varaner fram till 10- talet och har sedan dess kört ormar i synnerhet Morelia släktet. Är kluven till gift framåt, men är väldigt fäst vid olika viperor framförallt palmisar.

33
31
Arthropoda:
McPede om någon minns, dock inte giftormar men djupt nere i krypträsket.

Medlem i SHF
7
42
Packe:
Ja jösses, det har gått en hel del tid sedan dess. Om jag minns rätt har jag hetat Packe sedan reptilmagasinet, repti, crotalus.se och allt vad det kan ha hetat. 
Har inte lyckats med något uppehåll under tiden heller. Pysslar vidare med mina djur i maklig takt????
Kan dock inte minnas om vi har skickat djur till varandra? 
Mvh Packe

Medlem i SkHF
16
56
viktigpetter:

Ytterligare en föredetting som harvar på i gamla hjulspår. :)

Jag har kallat mig Viktigpetter på diverse ställen. Dels för att jag heter Petter och dels för att det säkert är vad en del säger bakom min rygg. :)

Då som nu är det trädlevande huggormar som är huvudfokus när det gäller terrariehållningen, men annat är ju också kul. Jag gjorde mig av med nästan alla djur för 12-14 år sedan på grund av tidsbrist och egentligen skulle jag ha skalat ner tidigare. Sedan några år har jag skaffat lite mer djur igen, men kommer nog aldrig skaffa så mycket som jag en gång hade.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild