Dilemma.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Sungamced:
Hej!
Allt som oftast när det säljes giftormar så är det ålder, vana och referens som krävs vilket jag anser är helt rätt, men, hur gör man då om man inte har vanan eller referens men gärna vill köpa sin första gift orm? Eller helt enkelt varit borta från hobbyn en längre period och vill köpa igen men dom man kände förr med har slutat med reptiler, då kan man inte "bevisa" vana eller ge referenser...
någon som har en bra lösning?

Magnus

5096
3866
Tropfrog:
Gå med i shf och träffa likasinnade på möten.

Jag köpte ett terrarium av en kille som hade mycket gift. När jag berättade om min fascination för trädhuggormar erbjöd han sig utan att jag själv frågade. Så det finns nog andra sätt, men shf är nog ändå bäst.

Mvh
Magnus 

3
0
Sungamced:
Tackar för svaret!
Då skall jag kolla upp det!

Magnus

5096
3866
Tropfrog:
För tydligheten skull, jag ser att det lätt kan missuppfattas......Han erbjöd sig varken att sälja djur eller vara referens. Bara att lära upp mig och eventuellt vara referens i framtiden om han kände att det är rätt.

Trots nödvändig försiktighet inom hobbyn så vill precis som alla andra hobbyister giftorms entusiaster sprida sin fascination för hobbyn och bredda den. Bara lite långsammare och försiktigare.

MVH
Magnus

 

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:
Håller med föregående talare! Bli medlem i din närmaste SHR förening och börja konversationen.

3
0
Sungamced:
Hej,
jag har haft en hel del gift förr på -90 talet så har koll på vad som krävs, men saknar referens som det är nu.

Magnus

5096
3866
Tropfrog:
Sungamced skrev:
Hej,
jag har haft en hel del gift förr på -90 talet så har koll på vad som krävs, men saknar referens som det är nu.

Magnus


Då löser du nog det snabbt genom att åka till ett shf möte.

Mvh
Magnus 

29
11
tarantula:
Hej magnus

Din undran är befogad. ofta står det i anponserna minst 18 år och erfarenhet(!) Låter lite luddigt ycker jag.

Erfarenhet får man endast genom att själv pröva på att hantera giftormar,då helst i sällskap med någon erfaren person som kan ge nödvändiga råd.
Generellt är det bäst att hålla sig till småvuxna arter. Men detta känner du säkert till redan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild