Vill du veta hur det kännas att bli biten/stungen av giftiga djur? (Idiotvarning)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
6
ArcticArachnids:
En riktigt... smart kille... som låter sig bli biten av massa olika ödlor ormar insekter osv, för att se hur pass ont deras gift gör, fullständigt j*vla galet, men bra för oss i hobbyn antar jag,

www.youtube.com/channel/UC6E2mP01ZLH_kbAyeazCNdg

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:
Teamet är pålästa, tro mig. Han utsätter sig enbart för bett av djur som med "garranti" inte kommer skapa livshotande skador eller men för livet. Mestadels leddjur som ger "tillfällig" smärta. 

De är den nutida Steve Irwin-teamet kan man säga, med framförallt de yngre i fokus vilket jag tycker är skitbra. 

Informativa program, lämpliga för de mindre och framförallt tillgängligt 24-7 så länge man har uppkoppling. Mycket bra upplägg för att fängsla de yngre. 

Det är långt ifrån alla deras avsnitt där de medvetet utsätter sig för bett/stick eller klämm.

Mvh
Niklas

17
6
ArcticArachnids:
NellyNiklas skrev:
Teamet är pålästa, tro mig. Han utsätter sig enbart för bett av djur som med "garranti" inte kommer skapa livshotande skador eller men för livet. Mestadels leddjur som ger "tillfällig" smärta. 

De är den nutida Steve Irwin-teamet kan man säga, med framförallt de yngre i fokus vilket jag tycker är skitbra. 

Informativa program, lämpliga för de mindre och framförallt tillgängligt 24-7 så länge man har uppkoppling. Mycket bra upplägg för att fängsla de yngre. 

Det är långt ifrån alla deras avsnitt där de medvetet utsätter sig för bett/stick eller klämm.

Mvh
Niklas




Jo alltså nog märks det att det är ett kompetent team, och att de är förberedda, pålästa, osv! men jag kan inte hjälpa att känna att det är en liten smula självdestruktivt/korkat att utsätta sig för det! XD

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har sett flera av hans program, och ja lite tokig tycker jag nog att han är ;)
Men det är väldigt intressanmta program.
Yngsta pojken älskar dessa program, och tittar jämt på youtube

17
6
ArcticArachnids:
Lizardqueen skrev:
Har sett flera av hans program, och ja lite tokig tycker jag nog att han är ;)
Men det är väldigt intressanmta program.
Yngsta pojken älskar dessa program, och tittar jämt på youtube




Jo nog tusan är det underhållande, det tilltalar ens sadistiska sida en smula :D

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Det gör ju det. Men jag skulle aldrig ens komma på tanken att göra något liknande, skulle förmodligen svimma rakt av om de börjar krypa på mig ;) 

17
6
ArcticArachnids:
Lizardqueen skrev:
Det gör ju det. Men jag skulle aldrig ens komma på tanken att göra något liknande, skulle förmodligen svimma rakt av om de börjar krypa på mig ;) 



Jag har ett gäng skorpioner, men jag har ingen lust att testa effekten av deras sting :P sådant överlåter jag åt youtube-idio.... ehm... "experter".

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Face skrev:



Jag har ett gäng skorpioner, men jag har ingen lust att testa effekten av deras sting :P sådant överlåter jag åt youtube-idio.... ehm... "experter".




*ASG* Jo det skulle jag också göra. Har dock inga skorpioner, inga spindeldjur överhuvudtaget då jag får frossbrytningar längs ryggraden när jag ser dem.

Har bara beskedliga Gråsuggor, Dubias och fältsyrsor hemma ;)

1275
1724
Falk:
Djurplågeri tycker jag dvs att stressa fram ett försvar från djuren.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild