Total nybörjare räddningsaktion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
7
mjoelk:
Dem hörde av sig senare samma dag och då trodde dem också på mediodactylus kotschyi. 

11
7
mjoelk:

Lite statusuppdatering:

Nu har jag fått hem lite mer grejer, mjölmaskar, dairy cows och en 50W basking light. Jag har även slängt in en temp/fuktmätare (vita lådan)

Temperatur under lampan är 35° och i andra hörnet är det 25°. Har ljus och värme på mellan 9-21 så det hinner sjunka några grader under natten. Luftfuktigheten brukar ligga kring 50-60% på kvällen men då sprayar jag in vatten så den höjs. Får se hur det blir nu när baskinglampan är på plats och jag stängt av värmemattorna.

Jäkligt svårt att veta om den äter över huvudtaget då den är så skygg och nattaktiv. Jag måste försöka få tag på syrsor eller fruktflugor tänker jag, tips?

Jag antar att den inte fryser längre för nu sitter den under växtlampan för det mesta, bild 2.

1044360_dsgtgqrbirrfuspngudu.jpg1044360_egrfhqgmlgixxiusrzji.jpg

98
203
Eremit3n:
Måste bara kika in och säga bra jobbat! 

Medlem i SkHF
1292
1506
NellyNiklas:

Instämmer med föregående talare! Har inte varit på forumet på en vecka eller två för att bistå med hjälp, men det här har du löst galant vill jag påstå! Bra jobbat! 

Bananflugor är absolut en bra idé att testa. De är benägna att söka sig till högsta punkten, och lär komma inom lägligt avstånd från ödlan, förr eller senare även när den ligger skyddad. Du kanske tom får se dan ta en fluga eller två om du sitter still och iakttar. 

Ett annat säkert kännetecken på att den ätit avföring så håll utkick efter efter små svart och vita "paket" på kvistar, grenar, löv och dylikt.

Fortsatt lycka till!

Mvh
Niklas

11
7
mjoelk:
Kul, tack så mycket. Då ska jag leta rätt på lite flugor helt klart!

Medlem i GHF
670
444
Jimmy:
Helt klart är att det iaf inte är en agam.
Vart bor du nånstans? Kan ju finnas någon forummedlem som har syrsor eller dubba i rätt storlek och vill hjälpa till. Det var väldigt mycket text från chatgpt. 

11
7
mjoelk:
Haha ja jag vet, klistrade in texten här bara för att spara den. Jag har fått lite dubia nyligen av en medlem som jag provar lite med. Den äter mjölmask med pincett nu iaf! Har dubianymfer och fruktflugor på ingång också så kan duka upp en buffé nu snart!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild