Ändringen av L80, Jan-25

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21

Medlem i SkHF
1331
1565
NellyNiklas:
Tropfrog skrev:
"Enligt källor" skall något hända i mars, men du vet inte vad? Känns väldigt luddigt, lite som en hörsägen eller rykte?

Information från medlemmar som sitter med i arbetsgruppen i SHR. Jag är inte med i gruppen själv, men pratar regelbundet med de som är.

Tropfrog skrev:
Vad är avsikten med inlägget?

Mvh
Magnus 

Upplysning, information (om än begränsad), uppdatering på situationen. Välj fritt

Mvh
Niklas

6056
4631
Tropfrog:
NellyNiklas skrev:

Information från medlemmar som sitter med i arbetsgruppen i SHR. Jag är inte med i gruppen själv, men pratar regelbundet med de som är.

Så när du pratar med dem regelbundet. Vad säger de då? Att de tror att något skall hända I mars, men de vet inte vad? Hur vet de att något skall hända då?

Jag sätter en tia på att ingenting händer i mars.

Mvh
Magnus

Medlem i GHF
192
438
Fredriko:
När det gamla förslaget om ny L80 drogs tillbaka skrev jordbruksverket i ett öppet meddelande att de nu skulle:

... hitta former för ännu mer samråd, dialog och förankring med berörda organisationer och föreningar innan vi kan presentera ett nytt förslag

SHR har vid flera tillfällen tagit fasta på det uttalandet och skriftligen erbjudit jordbruksverket samarbete, dialog och samråd i arbetet med ny L80. Detta då SHR är den naturliga och självklara samarbetspartnern gällande  detta arbete. 

Den enda responsen jordbruksverket gett hittills är:

Tack för detta. Vi sparar ert önskemål och återkommer med mer information framöver”.

SHR kommer dock inte att nöja sig med detta. Förra förslaget hade stora brister som otvivelaktigt skulle leda till skada för herptiler. Skulle ett liknande förslag läggas fram igen kommer det vara lätt att hitta båda sådana brister, men också vetenskapliga motsägelser. På ett eller annat vis kommer SHR få fram detta. Helst innan förslaget ens läggs fram.

MVH
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild