Hjälp med giftighetsjämförelse

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

478
592
Rottenroth:
Guns4ever skrev:
  Sant, men då borde han svarat miotoxic vilket är båda.



Syftar du på Myotoxin?

297
15
shad0w88:

Rottenroth skrev:



Syftar du på Myotoxin?


 

Helvete va vi märker ord jag ställde en ENKEL fråga .
Behöver inte vara spydiga någon av er o slåss om vem som har rätt.


478
592
Rottenroth:
shad0w88 skrev:

Helvete va vi märker ord jag ställde en ENKEL fråga .
Behöver inte vara spydiga någon av er o slåss om vem som har rätt.




Missta mig inte, det är inga spydigheter.

Du feltolkar nog hur vi skriver, för jag har inget agg emot han och han aggar inte emot mig heller.

Det blev ju en frågeställning kring vad gifterna innehåller och det i sig är ju intresasnt för att se om man kan hitta något konkret eftersom T. popeiorum är lite luddig.

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Skulle gärna vilja veta hur albolabris skiljer sig från berus, egentligen samma fråga som TS fast med berus istället? Sorry jag haffar tråden lite.

297
15
shad0w88:
Jubari skrev:
Skulle gärna vilja veta hur albolabris skiljer sig från berus, egentligen samma fråga som TS fast med berus istället? Sorry jag haffar tråden lite.


Lugnt kul o veta!

42
37
Diplo:
en.wikipedia.org/wiki/Trimeresurus_popeorum

"T. popeorum possesses a potent neurotoxic venom which is dangerous to humans.[9]"

"Das, Indraneil. 2002. A Photographic Guide to Snakes and Other Reptiles of India. Ralph Curtis Books. Sanibel Island, Florida. 144 pp. ISBN 0-88359-056-5. ("Trimeresurus popieorum", p. 67.)"

Hitta den inte som e-bok och har den inte i bokhyllan. Däremot nämner samma författare ämnet i en nyare bok:

books.google.se/books?id=LRRpBwAAQBAJ&pg=PA307&lpg=PA307&dq=popeia+popeiorum+venom+neurotoxic&source=bl&ots=jNQ5Ak9LgT&sig=ySNy7qRpSW25jrwh5uAytEhB9EI&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiPrv2jy-DKAhXBXSwKHdaiBzMQ6AEIKjABv=onepage&q=popeia%20popeiorum%20venom%20neurotoxic&f=false



96
141
Guns4ever:
Diplo skrev:
en.wikipedia.org/wiki/Trimeresurus_popeorum

"T. popeorum possesses a potent neurotoxic venom which is dangerous to humans.[9]"

"Das, Indraneil. 2002. A Photographic Guide to Snakes and Other Reptiles of India. Ralph Curtis Books. Sanibel Island, Florida. 144 pp. ISBN 0-88359-056-5. ("Trimeresurus popieorum", p. 67.)"

Hitta den inte som e-bok och har den inte i bokhyllan. Däremot nämner samma författare ämnet i en nyare bok:

books.google.se/books?id=LRRpBwAAQBAJ&pg=PA307&lpg=PA307&dq=popeia+popeiorum+venom+neurotoxic&source=bl&ots=jNQ5Ak9LgT&sig=ySNy7qRpSW25jrwh5uAytEhB9EI&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiPrv2jy-DKAhXBXSwKHdaiBzMQ6AEIKjABv=onepage&q=popeia%20popeiorum%20venom%20neurotoxic&f=false




Och här kommer en länk att det är hemotoxic, man kan forsätta i all evighet och diskutera detta och helt klart inte förlita sig på en bok, en artikel online etc.det behövs mer forskning angående detta helt klart för att få ett rätt svar.

www.toxicologycentre.com/English/snakesofindia/popespitviper.html

Och till sist blev den en en av världens giftigaste ormar.

books.google.se/books?id=C598KB29mWAC&pg=PA970&lpg=PA970&dq=popes+viper+most+deadly&source=bl&ots=uxyIWNeHo3&sig=WSP5Dyo3awSrzojKuANr-DuxFXU&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiU9qWpoOHKAhVDOJoKHczzAc8Q6AEIJzACv=onepage&q=popes%20viper%20most%20deadly&f=false

42
37
Diplo:
Guns4ever skrev:


Och här kommer en länk att det är hemotoxic, man kan forsätta i all evighet och diskutera detta och helt klart inte förlita sig på en bok, en artikel online etc.det behövs mer forskning angående detta helt klart för att få ett rätt svar.

www.toxicologycentre.com/English/snakesofindia/popespitviper.html

Och till sist blev den en en av världens giftigaste ormar.

books.google.se/books?id=C598KB29mWAC&pg=PA970&lpg=PA970&dq=popes+viper+most+deadly&source=bl&ots=uxyIWNeHo3&sig=WSP5Dyo3awSrzojKuANr-DuxFXU&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiU9qWpoOHKAhVDOJoKHczzAc8Q6AEIJzACv=onepage&q=popes%20viper%20most%20deadly&f=false
.

Håller med, om inte annat eftersöks en seriös studie som du säger.  Missade sista sidan, klumpigt formulerat eller missat helt klart.

297
15
shad0w88:
Nu när ni ändå e så aktiva o flitiga kan vi ju ta o lägga till den stiliga t. Trinocheplaus. 
 
För / nackdelar jämnfört med T.Albolaris och T. Popeiorum? 

741
681
Binks:
shad0w88 skrev:
Nu när ni ändå e så aktiva o flitiga kan vi ju ta o lägga till den stiliga t. Trinocheplaus. 
 
För / nackdelar jämnfört med T.Albolaris och T. Popeiorum? 


Du råkar inte vara kompis med SnakeMansion?
Bara skojar och orkar inte vara petig med namn nåmer idag.

För och nackdelar finns inga förutom att de alla 3 är giftiga och alla är väldigt snygga.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild