Era "drömherptiler"?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

62
73
JohannaT:
Bitis nasicornis! *__*
Och Vipera berus.

Nasicornisen vet jag inte om jag någonsin kommer våga ha, de verkar så känsliga och svårskötta.. Men de är ju så grymt fina och charmiga! Definitivt en riktig drömorm. :)
V.berus SKA jag ha någongång, och även de andra europeiska viperorna vore tuffa att få ha. :)

141
365
Dwarfmonitors:

JohannaT skrev:
Bitis nasicornis! *__*
Och Vipera berus.

Nasicornisen vet jag inte om jag någonsin kommer våga ha, de verkar så känsliga och svårskötta.. Men de är ju så grymt fina och charmiga! Definitivt en riktig drömorm. :)
V.berus SKA jag ha någongång, och även de andra europeiska viperorna vore tuffa att få ha. :)

Vipera sp. är underbara ormar. Sjukt kul att ha i fångenskap. Aktiva och har alltid något för sig.

13
1
adaam:
abronia graminea och Varanus exanthematicus (stäppvaran)

322
163
SunshineGeckos:
adaam skrev:
abronia graminea och Varanus exanthematicus (stäppvaran)

Abronia graminea är en väldigt vacker ödla! :)

13
1
adaam:
SunshineGeckos skrev:

Abronia graminea är en väldigt vacker ödla! :)

:)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

JohannaT skrev:
Bitis nasicornis! *__*
Och Vipera berus.

Håller med koffeinjunkie, Vipera sp. är roliga allihopa.
Vipera berus just är en lite speciell känsla att ha hemma faktiskt.

Medlem i GHF, SDS
3225
1972
EmanuelKarl:
Gammal men intressant tråd. Jag är insektsnörd och gillar även geckos.

Ödlor: uroplatus sp. De är så fruktansvärt snygga. Tyvärr får jag nog inte plats och de är svåra att få tag på.

Kackerlackor: Mängder men högsta prion ligger på prinsisia vawaerbeckí "gul bak", luchihormetica verrocosa, gyna sp m.m. Snygga allihopa men de flesta är svåra att få tag på. Och jag har inte hunnit så mycket leddjur än

Bönsyrsor: Jag älskar djur som liknar vissna löv så deroplatys sp, p.paradoxa och g.gongylodes m.m. Gillar även arga djur så idolomantis diabolica. De är fruktansvärt snygga allihopa. Dock så har jag ej tillgång till flygande foder och deroplatys är svår och få tag på.

Övriga djur: brackypelma albiceps, lasidora parahybana (kan ej stava till det ordet), t.blondi, Pandinus sp. Giftiga djur får jag ej ha i hemmet (förutom svenska). Vill även ha en Damon diadema  och de har jag haft planer på flera gånger med det har bara alldrig blivit av

34
14
gecko01:
Min är en iguana iguana. Vill bara ha några fler års erfarenhet och göra plats för en sådan, sen så =)

35
64
Rob73:
Atheris Squamigera

81
154
Pngtaipan:
Har det jag vill skogscobror alltid varit en dröm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild