Era "drömherptiler"?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

58
16
deLioncourt:
Ödlor: Leopardgecko, Kinesisk grottgecko, Jemenkameleont

Ormar: Trynsnok, Kalifornisk kungssnok

Sköldpaddor: Matamata, Rödörad vattensköldpadda

Grodor: Leptopelis uluguruensis, Rödögd trädgroda


Och så ser det ut efter att jag har rensat på listan... Jag måste säga att jag är ganska bra på att bara sukta efter djur som inte vore helt omöjliga för mig att hålla. Jag tittar helt enkelt inte på giftormar eller liknande. Men jag hade inte velat ha hälften av dessa om det inte vore för terrariedjur.se. Man upptäcker så mycket nytt. :)

39
60
Ahling:
Ödlor: Jemenkameleont var en av mina drömödlor. Alltid älskat deras utseende och förmåga att säga ifrån, vilken vara självständiga individer. En sådan äger jag ju dock numera. Den andra drömödlan skulle nog vara en Grön Leguan som kan ha ett riktigt rum att vara i!

Ormar: Green tree python, utan tvekan den vackraste ormen jag vet.

Sköldpaddor och grodor har jag inget direkt intresse av. En Kejsarskorpion skulle jag dock gärna ha! :)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Azemiops feae, utan tvekan, och inget annat.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Hmm, knepig fråga... är rätt nöjd med det jag har egentligen. Men skulle nog vara följande om något:

Ormar: Python albertisii, Corallus caninus. den första bara för att den är finn, gillar kontrasterna och skimmret. Den andra för att jag gillar klimatet, har alltid tyckt att regnskog är otroligt vackert! Vad passar då bättre än en orm som bara hänger där, fullt synlig utan att någonsin röra sig. Kanonbra! Dessutom är jag väldigt förtjust i allt som är grönt, så att ormen i sig är grön är bara ett stort plus.

Ödlor: Ödlor ärinte precis mina favoritherptiler, men daggeckos är väl ungefär det som skulle kunna gå an. Möjligen en fijileguan (Brachylophus fasciatus) till att gå i ett rejält terrarium på 6-8kvm med många stora växter och ett allmänt trevligt klimat. Gillar sådana byggen så skadar aldrig med fler.

Grodor: Den här var lätt! Pilgift, framför allt Epipedobates anthonyi för att de spelar så vackert! Sedan är det som sagt klimatet även på denna punkt.


35
11
Glidlund:
Ödlor: Uroplatus henkeli, Rhacodactylus leachianus och Varanus prasinus av den blå sorten!


165
186
denka:
Ödler: sail fin dragon (Hydrosaurus pustulatus) , sarawack ödla (Lanthanotus borneensis) band varan (varanus salvator) kapvaran (Varanus albigularis) Ormar:sydlig vitläpps (Leiopython hoserae) , The Blunt Headed Slug Snake osv hehe

28
2
Juliscrestedgecko:
Intressant ämne! Jag skrev om detta själv för några dagar sedan. Kan va kul om ni kikar på det!
Lång text så använd länken :)

www.juliscrestedgecko.blogg.se/2015/april/en-drom-ingen-kan-saga-att-du-har-fel-for-det-ar-din-drom.html



343
119
Salig:
Denka, håller med om den sydliga vitläppen! Ligger på min önskelista också ;) även segelfensagamen. Men tror att vitläppen bytt vetenskapligt namn till Leiopython meridionalis. Jag kan ha fel :P Jag har så många arter jag tycker är så intressanta, men det är nog bara den sydliga vitläppen som faktiskt står på min bucket list :)

47
5
robin_:
Min dröm hade varit att ha både en kajman av något slag och en par av varanus panoptes hornii. Så jäkla häftig ödla :D

165
186
denka:
Japp det har den kanske gjort Salig skrev d första ja kom på hehe dock så brukar ja säga sydlig leiopyton albertesii :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild