Ödla till 9-åring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5965
4582
Tropfrog:
Jag avråder ifrån alla regnmaskiner som inte är hopbyggt av moduler som enkelt går att byta. Lägg lite mer pengar och köp en bra diaphragmpump, sekundtimer och kvalitativa dysor.

Jo, jag har marklevande pilgiftsgrodor tillsammans med jungfrugeckos och har haft dem i 7 år tillsammans utan problem. Men likväl inte något jag rekommenderar. Det kan inte garanteras att det fungerar i alla terrarium och situationer. Läs på själv och ta eget beslut.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1308
1520
NellyNiklas:

GeckoEinar skrev:
Hej igen :)

De grejer jag funderar på att köpa nu;

ExoTerra 45x45x60
ExoTerra compact top 45cm armatur
ExoTerra Daytime heat lamp 25w
ExoTerra forest canopy tropical plant led 8w
ExoTerra monsoon nano regnmaskin 

Rätt tänkt och kompatibla med varandra?

Behöver jag också..?

Infravärmelampa för nattvärme/värmematta?
UVB till nattaktiv ödla? 
Solplats med högre värme?

ExoTerra 45x45x60 blir säkert bra inledningsvis. 

ExoTerrra Monsoon nano funkar sådär. Jag instämmer i så fall med Magnus om att investera i bättre utrustning. Själv rekommenderar jag Dusk. De har kvalitativa grejer för ändamålet som du kan föra över till nästa terrarie.

ExoTerra Forrest canopy led 8w: Även här kan det vara värt att investera i utrustning med bättre kvalitet. Personligen gillar jag Arcadias sortiment. Jag hade bytt ut hela ExoTerras Canopy mot Arcadias (eller motsvarande fabrikat) sortiment för UVB och LED ljus. De kan du också föra över till nästa terrarium utan bekymmer. 

Någon UVB källa bör du absolut ha (anser jag) till din ödla. 

Mvh
Niklas

3
2
AmandaRichardson:

Jag tycker att det man ska tänka på när man skaffar djur till barn är att du som vuxen oavsett alltid är ansvarig för djuret. Många reptiler blir 10-20 år gamla. Ett barn på 9 år kan inte föreställa sig så lång tid. Ser hela tiden på blocket reptiler som säljes. Dom är nästan alltid 1-4 år gamla och beskrivningen lyder, "säljes då barnet tröttnat" eller svalnat intresse eller nått i den stilen. 

Så bara du som vuxen förstår vilket comittment de är tycker jag ni ska hitta en art ni verkar tycka om o köra????

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild