Afrikansk hussnok gömmer sig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
6
Terrariumhaha:
Hej jag har en afrikansk hussnok som har varit ganska aktiv på kvällarna efter ljuset släckts men de senaste dagarna (typ 4) så har hon bara varit i sin stock men hon har tagit mat men jag har inte kunnat se om hon är i ömsning 

tror ni det är något speciellt? Eller bara öms

45
6
Terrariumhaha:
Nu ikväll kom hindrande för att dricka och sen gömde sig igen. ser inte ut som hon är i ömsning ( funkar inte att lägga upp bilder) någon som vet vad det beror på ?

lägger upp på min profil

547
248
David:
Jag har inge erfarenhet av hussnok, men jag har av andra snokar. Jag blir inte orolig om mina ormar ligger gömda en längre tid.
Har du haft ormen länge eller har du precis skaffat den?

Mvh
David

45
6
Terrariumhaha:
Jag har haft den sedan 22 december 

547
248
David:
Ok, tänkte om du precis skaffat den så Jan ormar ibland fara runt i terrariet (vara lite stressade) och sen efter ett tag lägga sig till ro i ett gömställe. Men nu har du ju ändå haft den några månader.
Om du har värme och sånt rätt och den äter så hade jag inte varit orolig. Men detta är ju gissningar från min sida, jag har inte själv haft arten och jag kan ju inte veta om ormen skulle vara sjuk t ex.

/David 

45
6
Terrariumhaha:
Jag tror det inte är något då för att hon äter och dricker som vanligt och värmen är rätt

Medlem i SkHF
1360
1603
NellyNiklas:
Terrariumhaha skrev:
Jag tror det inte är något då för att hon äter och dricker som vanligt och värmen är rätt

En liten kontrollfråga. Hur mäter du temperaturen och vart?

Mvh
Niklas

45
6
Terrariumhaha:
Jag mäter med en temp Gun på kalla och varma sidan

45
6
Terrariumhaha:
Tack för svaren jag såg bara inte det men nu ömsade hon!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild