Är det säkert att mata en salamander med frysta insekter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
3
JohnLander:
NellyNiklas skrev:

Mitt svar var till del baserat på ovan i ditt inledande inlägg.

Precis, tunga på lyktstolpen är min tanke också. 

Till stor del kretsar det kring leddjurs förmåga att känna smärta. Frysningen är inte en snabb process så när vätskan i kroppen kristalliseras så känner de det. Det är förklaringen jag fått till mig. 

Det finns någon rapport (oklart vilken nivå av vetenskapliga studier som ligger i grunden för rapporten), som även djurrättsorganisationer använder för att argumentera mot hållande av djur som äter levande insekter. Jag vill tillägga att jag har inte har tagit tiden att läsa den i sin helhet än, men jag känner till den. 

Mvh
Niklas

Om jag behöver mekaniskt döda dom för att minimera lidandet så är det det jag får göra. Mina salamandrar har inget problem att acceptera död föda lyckligtvis. Men spelar det någon roll ifall jag förvarar fodret i frysen, såvida jag tinar dom vid utfodring? Djuren spenderar majoriteten av tiden i vattnet, så kan inte tänka mig att ett minskat vätskeinnehåll spelar någon roll. Jag vill skörda kackerlackorna så sällan jag kan för att inte orsaka dom stress. Om inte av humana skäl så för att stressade djur inte reproducerar lika effektivt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild