Blivande ormägare undrar hur man får tag på foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Leia:

Hej! Jag tänker att det enklaste hade varit om man kunde köpa från en lokal uppfödare, kan man det? Och i så fall, vet ni någon i närheten av Varberg eller Göteborg?

Jag har förstått att man kan beställa på nätet men det verkar lite krångligt. Tittade på terrariebyggarna men där blev det väldigt dyrt, och skånereptil men där är det oklart hur mycket frakten kommer kosta.

Förstår att det är mycket jobb att föda upp foderdjur och jag vill inte snåla när det kommer till mina djur, vill bara hitta den billigaste, smidigaste lösningen.

Tacksam för svar! God kväll på er!

Medlem i SkHF
1372
1616
NellyNiklas:

Ett alternativ är att beställa från tex Skåne reptilfoder och hämta på plats vid någon av landets mässor som de besöker. (Eventuellt får du kanske köra 3h till Malmömässan och bunkra upp lite för den närmaste framåt.

Ett annat alternativ är att försöka hitta någon lokal uppfödare av vaktel, höns eller liknande för eget bruk (beroende på storlek på ditt djur och vilka byten den klarar av) och erbjuda att köpa från dem. Du kan besöka marknader i ditt närområde och se vem och vad som finns. 

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild