Söker tips på uppfödare/säljare av grön trädpyton och emerald tree boa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
anacondachoke:
Hej!

Jag planerar att köpa orm någon gång nästa år, så jag är inte ute efter ett impulsköp just nu. Jag vill i god tid börja leta efter seriösa uppfödare/säljare och samla information innan jag bestämmer mig.

De arter/lokaliteter jag främst är intresserad av är:

Grön trädpyton:
Aru
Sorong
Jayapura

Emerald tree boa:
Northern emerald tree boa
Amazon Basin emerald tree boa

Jag söker helst tips på seriösa uppfödare eller säljare i Sverige/Skandinavien, gärna personer som föder upp eller har god erfarenhet av dessa arter. När det väl blir aktuellt vill jag hitta ett friskt, väletablerat och captive bred djur som äter bra och där man kan få ärlig information om temperament, skötsel, utfodring och bakgrund.

Om någon vet var man kan hitta dessa arter, eller känner till bra uppfödare/personer att kontakta, får ni gärna tipsa mig. Jag tar också gärna emot erfarenheter kring skillnader mellan grön trädpyton och emerald tree boa, särskilt när det gäller temperament, hantering och hur krävande de är i praktiken.

Jag är också intresserad av att höra från er som själva har grön trädpyton eller emerald tree boa, särskilt någon av lokaliteterna jag nämnt.
Vilken uppfödare eller säljare köpte ni från, och hur gick processen? Var djuret friskt, etablerat och som beskrivet? Fick ni bra information om bakgrund, temperament, utfodring och skötsel?

Tack på förhand!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild