Hjälp mig att utvärdera mitt terrarium!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
1
PalleP:

podarcis86 skrev:
Kräma på med max ljusintensitet och höj antalet ljustimmar något. Är det en riktigt varm och solig dag så sätt honom i direkt solljus några timmar (med möjlighet till skugga). Jag hade också övervägt att ta bort alla gömslen i terrariet en period. De har som du kanske känner till ett "tredje öga", ett parietalöga, som de kan känna av ljusmängd med. Ju mer ljus, ju piggare blir de. Min personliga erfarenhet av just dvärgskäggisar är att de kan ligga halvt utslagna under en bit korkbarksbit och sova i månader även när tempen är korrekt, ibland mitt i sommaren. Man får i princip tvinga upp dem med stark belysning så att de får lite vårkänslor. Har du en hona att sätta in en stund så brukar det få testosteronet att väcka hanarna ordentligt ;)

Tack för svar! Många säger att man inte ska väcka dem, men vi gjorde det ett par gånger under vintern för att han skulle käka, då han såg lite mager ut. och då åt han! Men sen somnade han igen som sagt. 

vi har tagit bort grottan, han har lagt sig bakom en kruka dock...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild