Hjälp mig förstå min Rosenboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
3
Mammida:
Hej! Jag har haft min rosenboa i snart 1 år, osäker ålder men ca 5-6 år. Ska vara en hona. Innan hon kom till mig hade hon bara fått 2 pinkisar varannan månad, och haft en historia av att matvägra i över 1 år hos ägaren före förra ägaren. Hos mig tog hon möss direkt och har stadigt ätit 1 gång/vecka och fyllde på hullet bra (hon var skrynklig och tunn när hon kom till mig). Hade ett stort matdriv och högg allt som rörde sig (inklusive mig). 
Men nu har hon matvägrat i 2 månader. Det är varmare/ljusare/vår och jag har kunskap om att det är vanligt med matvägran nu när parningssäsong triggas igång. Hon är otroligt aktiv och ligger sällan och vilar nu. Habitatet är korrekt för arten. Hon har inget matdriv alls nu, hugger inget och ingen. 

Men... Min undran. Jag har läst att det är vanligast hos hanar att de beter sig såhär under våren. Samt att sporrar kan ibland vara lite knepigt att se om de är väldigt små hos hanarna. Så jag undrar, kan Greta vara en Greger? Se bild, svårt dock men en hand på en orm som inte är still. 

:) 1041449_zvsuuwxkkbcvzygecgso.jpg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild