välja rätt art, "nybörjare"

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Guts2021:
Jag är sugen på att komma tillbaka till hobby efter en paus på några år men står nu och velar fram och tillbaka på vad det är jag vill ha.
När det kommer till ormar är jag hyfsat ny då jag mest bara haft varaner av större arter, har haft någon enstaka råttsnok och jag vet att det inte finns någon riktig "nybörjar" orm men vill ha någon som är lite lättare i hantering och söker därför efter förslag från erfarna så det kanske blir lättare för mig att finna just den arten som verkligen passar mig bäst.

Jag är ute efter någon lite större orm som är någorlunda lugn och inte är så "bitsk" i sitt beteende,
Inte en massiv art men någon som blir runt 1.50-2M ish och gärna någon som rör sig lite, inte aktiv konstant men inte bara någon som ligger under en stock hela dagarna som man aldrig ser.
När det kommer till klimat så föredrar jag subtropisk och tropisk men är alltid öppen för andra om jag hittar en art jag faktiskt verkligen vill ha och jag är inte ute efter någon "Exklusiv" art heller utan vill gärna ha någon som är ganska lätt att hitta på marknaden 

Jag är helt öppen för diskution och tar mer än gärna emot alla typer av förslag så jag vet vart jag ska börja leta då jag verkligen inte vet vilken riktning jag vill gå i när det kommer till just ormar och eftersom det finns så många olika arter.

Tack på förhand för alla förslag 

548
249
David:
Tycker det låter lite som någon Rutpyton. Kanske m.spilota harrisoni (Irland jaya)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild