Paludarium Sydamerika

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

83
51
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Vad är det för ormbunkar?

Mvh
Magnus 

1038948_dbxscqufboylhumpsvfe.jpg
Den stora (bild 1) tror jag är en strutbräken. Kom säkert med mossan som en plockade ute i det vilda... Eller från trädgården.

1038948_izrszxlwqxjctzxchjlx.jpg
1038948_btesislerhnypxxbpnpo.jpg
Den i centrum (bild 2 och 3) kan det vara Asplenium theciferum, Asplenium daucifolium eller Asplenium fissum?

6034
4609
Tropfrog:
Strutbräken är en perenn som lever uteslutande i tempererade områden. Den behöver vintervila för att överleva.

Har du köpt 3 asplenum och blandat ihop dem? Fin i vilket fall.

Mvh
Magnus 

83
51
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Strutbräken är en perenn som lever uteslutande i tempererade områden. Den behöver vintervila för att överleva.

Har du köpt 3 asplenum och blandat ihop dem? Fin i vilket fall.

Mvh
Magnus 

Ja, den kom inte in med flit iallafall.

Nää men en kommer inte ihåg vilken en köpte.

6034
4609
Tropfrog:
De asplenum som jag haft har alla varit riktiga ogräs som varit svåra att bli av med när de väl rotat sig.

Nej, jag vet inte heller vilka arter jag hade.

Mvh
Magnus 

83
51
Peaceful:
Tropfrog skrev:
De asplenum som jag haft har alla varit riktiga ogräs som varit svåra att bli av med när de väl rotat sig.

Nej, jag vet inte heller vilka arter jag hade.

Mvh
Magnus 

Ah, min skjuter ut nya skott rätt frekvent också men jag har förhoppningsvis isolerat den. Värre är det med strutbräken, visserligen ger den bra skydd och ser till att fukt stannar men sen skuggar den för mycket. Den skjuter nya skott snabbare än Lucky Luke...

6034
4609
Tropfrog:
Men din strutbräken dör ändå snart av sig själv. Så den är knappast något problem.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild