Galning vad annars....

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
11
tarantula:
Tittade på Youtube Davisfeed och hans generösa jonglersande med dödligt gifftiga ormar med händerna.
Vad kan man säga annat än att han beter sig ansvarslöst och idiotiskt. Vad är det som ska bevisas?
Och vad ger det för signaler till andra? Förr eller senare är olyckan framme...Giftormar skall aldrig någonsin hanteras med händerna och detta borde vara en självklarhet!

5099
3875
Tropfrog:
Jag har inte sett det och tänker inte kolla heller.

Jag rekommenderar all som ser denna tråden att motstå frestelsen att kolla in det eftersom du genom det uppmuntrar till fler videor med samma innehåll.

Ni som ändå måste gå in på YouTube just nu, här kommer en länk till min egen kanal där jag för första gången på 5 år av misstag släpper ut ett av mina djur ur terrariet:

youtu.be/eGLicVwQ9TE

Reptiler mår bäst i terrariet och det finns nästan inga anledningar att ta ut dem. Giftiga eller inte.

Mvh
Magnus 

5099
3875
Tropfrog:
Och för er som ändå vill se free handling av giftormar så tycker jag att denna videon är sevärd. Kolla hela vägen till slutet innan ni bildar er en uppfattning. Denna killen har massor av erfarenhet och vet vad han gör:

www.youtube.com/watch?v=4x-q5vd0UKs

Mvh
Magnus 

29
11
tarantula:
"Massor av erfarenhet och vet vad han gör" det finns ingen ursäkt överhuvudtaget att hantera giftormar med enbart händerna. Bara idiotiskt att försvara sådant

5099
3875
Tropfrog:
tarantula skrev:
"Massor av erfarenhet och vet vad han gör" det finns ingen ursäkt överhuvudtaget att hantera giftormar med enbart händerna. Bara idiotiskt att försvara sådant


Jag har inte försvarat någon. Jag skrev "kolla hela vägen till slutet innan ni bildar er en uppfattning". Gjorde du det?

Mvh
Magnus

29
11
tarantula:
Ok förlåt.. missförstod..

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:

Tropfrog skrev:
Och för er som ändå vill se free handling av giftormar så tycker jag att denna videon är sevärd. Kolla hela vägen till slutet innan ni bildar er en uppfattning. Denna killen har massor av erfarenhet och vet vad han gör:

www.youtube.com/watch?v=4x-q5vd0UKs

Mvh
Magnus 


om jag inte minns fel så dog den killen av ett bett. 


29
11
tarantula:
det visar ju tydligt att förr eller senare blir man biten om man beter sig omdömeslöst med giftormar.har sysslat och fött upp diverse gift i många år och mitt generella råd till alla som har dedt intresset:satsa på småvuxna djur och minimera riskerna. Kobror och mambor hör hemma på offentliga terrarier är också min uppfattning..

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Daniel81 skrev:


 

om jag inte minns fel så dog den killen av ett bett. 



Korrekt. En svartmamba dödade honom. 
OM jag minns rätt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild