Matcha rätt tusenfoting och gråsugga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
VictorM:
Hej!
Jag ska ordna mitt första terrarium där jag vill ha tusenfotingar och gråsuggor, och har lite problem med att hitta tips på nätet. Jag kollar på red fire millipede (Centrobolus splendidus), bumblebee millipede (Anadenobolus monilicorn) samt scarlet millipede (Trigoniulus corallinus).

Vet någon vilka sorters gråsuggor som hade trivts i samma miljö som respektive art? Är det så enkelt som att bara köpa från samma geografiska område?

Och trivs tusenfotingarna i sig i samma miljö, så att blanda dem vore en möjlighet? 

VictorM

122
63
WolfFire93:
Det jag har hört när jag också kollar runt just nu, är att många gråsuggorna börjar äta på tusenfotingarna när de är i öms etz. 
Så det kan gå bra ett tag men att förökningen inte går så bra. Jag skulle nog testat att ha kolonier separerade och sedan testa att setta ihop individer i terrariumet :)

Men jag e nybörjare och finns absolut mer folk som kan mycket mer en det jag har lärt mig :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild