Söker mentor runt norrköping/Östergötland!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
3
SwedishSerpants:
Hej! Är en kille på 21 år som är väldigt sugen på att lära mig om gift. Har länge velat ha Atheris squamigera samt andra vipers. Har haft ormar ett bra tag men vill lära mig mer och få mer erfarenhet av orm hållning samt hantering. Vet ni nån eller själv skulle tänka sig att lära upp en reptil galen grabb så tveka inte att hojta!

5
7
Bushmasterbreeder:
SwedishSerpants skrev:
Hej! Är en kille på 21 år som är väldigt sugen på att lära mig om gift. Har länge velat ha Atheris squamigera samt andra vipers. Har haft ormar ett bra tag men vill lära mig mer och få mer erfarenhet av orm hållning samt hantering. Vet ni nån eller själv skulle tänka sig att lära upp en reptil galen grabb så tveka inte att hojta!

Hej!
Kolla att mentorn har haft en mentor som också haft en mentor så du är säker på att din mentor vet vad den gör.

Skämt å sido, sunt förnuft, bra krokar, verktyg och försiktighet räcker.
   
Denna mentor sak som dök upp för ett antal år sedan är helt oreglerad och har ingen kvalitetsstämpel alls. Det finns folk som har haft mentorer som är helt bedrövliga och okunniga. 

4
3
SwedishSerpants:

Bushmasterbreeder skrev:

Hej!
Kolla att mentorn har haft en mentor som också haft en mentor så du är säker på att din mentor vet vad den gör.

Skämt å sido, sunt förnuft, bra krokar, verktyg och försiktighet räcker.
   
Denna mentor sak som dök upp för ett antal år sedan är helt oreglerad och har ingen kvalitetsstämpel alls. Det finns folk som har haft mentorer som är helt bedrövliga och okunniga. 


Tack! Väldigt bra att veta! Ska kolla efter personens egenskaper samt verktyg!


Medlem i SkHF
1
4
LjungR:
Bushmasterbreeder skrev:

Hej!
Kolla att mentorn har haft en mentor som också haft en mentor så du är säker på att din mentor vet vad den gör.

Skämt å sido, sunt förnuft, bra krokar, verktyg och försiktighet räcker.
   
Denna mentor sak som dök upp för ett antal år sedan är helt oreglerad och har ingen kvalitetsstämpel alls. Det finns folk som har haft mentorer som är helt bedrövliga och okunniga. 


SwedishSerpants skrev:


 

Tack! Väldigt bra att veta! Ska kolla efter personens egenskaper samt verktyg!




Är själv ganska färsk inom gift. närmar mig två år med egen hållning. Att hitta en duktig och reko mentor kan jag tycka är av största vikt. Hittar man en reko mentor så kan man lära sig enormt mycket och få extremt bra tips och råd på vägen.

Ett gott kontaktnät tar dig långt. Börja med att gå med i en förening och skaffa kontakter den vägen. Det tar tid att bygga upp både kontakter och förtroende.

81
104
PanicAttack96:
Ingen veteran direkt men haft egen hållning av gift sedan 2016, hade nog kunnat hjälpa till på något sätt om jag inte skurit ner enormt på samlingen. 

4
3
SwedishSerpants:
Hade ju varit skit kul! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild