Sandhuggormen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

273
3
117:

Tjena hoppas allt är bra med er

jag behöver lite tips, jag vill få ett par bra bilder på sandhuggormen och behöver lite tips var man kan hitta den.

Min location är: Serbien (längst ner i syd), var kan jag leta ? =) 

Mvh Dragon


273
3
117:

Ingen som har tips ? =(


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vad jag har kunnat hitta genom att google är att den finns över hela serbien. Vet tyvärr inte något ställe där de är kända för att finnas. Det är väl bara att gå ut och leta ;)


273
3
117:

Tack =) får väll ut och leta, min morfar har tydligen fångat en massa ammodytes när han var ung så han berätta att han kunde följa med mig och vissa var det finns massor, får ta och skaffa utrustning så jag inte blir biten själv, vill inte spendera hela sommaren på ett sjukhus ;)

Mvh Dragon


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Precis, ta det försiktigt! :)


60
5
Xardas:

Du ska väl fota ormarna och inte hantera dom så risken att bli biten är väl ytterst liten om du inte trampar på den

ett tips, ha ett bra objektiv så du kan ta närbilder på distans, har man stativ är det ännubättre.

 

Ammodytes anses inte vara europas giftigaste orm för intet.

 

//Matte


273
3
117:

Japp, men jag behöver utrustning ifall jag trampar en, jag kanske inte ser en ammodytes och av misstag trampar på den.

Tack för tipset, tänkte använda min systemkamera, ska ta en massa fina bilder :)

Jo, ammodytes är den giftigaste vad jag har fört, vilken är giftigare ?

Mvh Dragon


60
5
Xardas:

I europa toppar den skulle jag tro som sagt. sen finns det ju olika underarter men jag vet inte vilken av dom som är mest potent.


4
0
Skallran66:

Tror den heter merdionalis som är den potentaste av ammodytes

har tre själv och dom är ruggigt fina:)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild