Hur tar jag hand om Sungayanymfer!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

84
38
Ems:
NillaLG skrev:


 

Min Strophurus Ciliaris älskar att jaga och äta sungaya. Får han välja mellan gråsuggor och pinnar tar han pinnar varje gång. 



Haha ja min käkar upp varenda städare han får tag på så då kanske sungaya nymfer skulle vara en hit då. 

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Jag har ett terrarium med Sungaya som jag hoppas skall föröka sig ordentligt. Skall även skaffa ett gäng trayeraeton caramelae so m jag också hoppas skall föröka sig bra :)

52
2
NillaLG:
Ems skrev:


Haha ja min käkar upp varenda städare han får tag på så då kanske sungaya nymfer skulle vara en hit då. 

Det enda bekymret jag har är att han mumsar i sig så många bebispinnar. Kan en ödla äta för mycket?
   Och vad händer i så fall då... ...?

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
NillaLG skrev:

Det enda bekymret jag har är att han mumsar i sig så många bebispinnar. Kan en ödla äta för mycket?
   Och vad händer i så fall då... ...?

Googla på "obese lizard". De kan 100% bli överviktiga, precis som (nästan?) alla andra djur. Kontrollera mängden du ger din ödla så den inte får i sig för mycket.

84
38
Ems:
NillaLG skrev:

Det enda bekymret jag har är att han mumsar i sig så många bebispinnar. Kan en ödla äta för mycket?
   Och vad händer i så fall då... ...?


Fast han kan väl bara äta de du sätter in...? Eller har du pinnarna i samma terrarie......? Hur mycket de får i sig är ju lätt att styra, han kan ju inte äta fler än du ger han. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild