Giftinformationscentralen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

273
3
117:

När man ringer dit, kan man ställa frågor om exempeliv hur giftet fungerar på vissa giftiga reptiler/ämnen eller ska man bara ringa om nån exempelvis blivit biten eller har fått gift i kroppen ? :)


356
177
krypet:

Du kan säkert ringa dit och fråga om de har tid att svara på den typen av frågor. Jag tror de gör det i mån av tid och kunskap.

De har också ganska mycket bra info på sin hemsida. Jag har inte kollat vad som står om djur, men de har mycket om växter och förhoppningsvis står det om djur med.


273
3
117:

Okej tack så mycket, ska ringa och kolla finns ett par saker som jag gärna vill ha svar på :)

 

Abslout, deras hemsida är bra


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

tala om svaren sen :)

 


273
3
117:

Aboslut westman, glömde och ringa lol, svarar när jag vet :)


273
3
117:

Uppdatering: Ringde nyss till Giftinformationscentralen och frågade vad som hände om man fick i sig hemotoxin och fick ett svar (frågade eftersom jag ville se om man kan ringa och ställa frågor annars vet jag om hemotoxin). Poängen är att man kan ringa och ställa frågor angående gift och förgiftringar.


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

va fick du för svar då??


273
3
117:

Det som jag misstänkte svaret skulle vara, hon ville ha exempel på en orm så jag valde en plamhuggorm i detta fallet albolabris och då sa hon att hon inte var helt bekant med det så hon kollade på nätet och efter 3 minuter sa hon att det kunde bli inreblödningar, kunde blöda från blatsen man blev biten, det skulle orsaka hemolys och blodkoagulering tror jag hon nämnde.


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Varför ringa till giftinformationscentralen när dom ger dig samma info som du själv kan googla dig till? Deras information är ju inte mer tillförlitlig än den du kan hitta själv om dom söker upp informationen själva för att dom inte vet.


273
3
117:

Jo det vet jag, men man kan ringa och fråga ang. gifter liknande så vrf inte, ville försäkra mig

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild