Ryan Soobrayan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5099
3873
Tropfrog:
www.youtube.com/watch?v=4x-q5vd0UKs


MVH
Magnus

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
www.youtube.com/watch?v=4x-q5vd0UKs


MVH
Magnus

Kanske är värt att påpeka vad det gäller. Folk kanske inte går in på länken och tror att det är något wierd.

Det gällde en person i Sydafrika som blev biten (och avled) av en svart mamba när han mjölkade den på gift (för att göra motgift). Han hade även en del privata giftormar. Är vad jag hittade efter en snabb sökning.

Såg att personen i fråga varit vän med Brian Barczyk, hittade någon video av honom som postades på hans kanal för några dagar sedan (känd amerikansk populär youtuber med orminriktning som fått mycket dåligt rykte hos svenska entusiaster, vilket jag förstår till 100%).

Ska bli intressant att se vart denna tråden tar vägen!


//Emanuel

5099
3873
Tropfrog:
Jag hann inte skriva så mycket om det när jag hittade filmen.

Jag hade ingen aning om att han avlidit när jag såg den första gången.

Jag blev lite tagen av hans entusiasm och kärlek till djuren. Med min lilla erfarenhet så tyckte jag det såg ut som att han hade bra koll på djuren och var duktig på att hantera dem. En del terrarium såg dock lite små ut.

I vilket fall kan det vara bra att tänka en extra gång innan man skaffar gift. Även mycket erfarna gift entusiaster kan råka illa ut.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Jag hann inte skriva så mycket om det när jag hittade filmen.

Jag hade ingen aning om att han avlidit när jag såg den första gången.

Jag blev lite tagen av hans entusiasm och kärlek till djuren. Med min lilla erfarenhet så tyckte jag det såg ut som att han hade bra koll på djuren och var duktig på att hantera dem. En del terrarium såg dock lite små ut.

I vilket fall kan det vara bra att tänka en extra gång innan man skaffar gift. Även mycket erfarna gift entusiaster kan råka illa ut.

Mvh
Magnus 

Jodå han dog för bara någon dag sedan. Stod i slutet av videon...

5099
3873
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:

Jodå han dog för bara någon dag sedan. Stod i slutet av videon...


Precis, men det visste jag ju inte när jag såg filmen. Den informationen kom ju i slutet av filmen, så den kunskapen hade jag inte förrän efter jag sett den första gången. Dvs precis som jag skrev.

Mvh
Magnus

163
103
Melsson:
Tragisk händelse. Verkade som en riktigt trevlig kille. Tycker också att Brian reagerade väldigt märkligt genom att göra en video med Rip Ryan och en svart mamba som thumbnail. I början av videon håller han på å skojar omkring och börjar sen prata om händelsen då. Tycker han borde visa lite mer respekt och åtminstone ägna en hel seriös video till Ryan istället för att clickbaita å sen slösa bort halva videon. 

163
103
Melsson:
youtu.be/FNBvuCSEqXg
Säger även att han drömmer om att dö av en giftorm.

5099
3873
Tropfrog:
Melsson skrev:
youtu.be/FNBvuCSEqXg
Säger även att han drömmer om att dö av en giftorm.


Tycker du inte att den där Brian tar lite fokus ifrån den tragiska händelsen nu? Som han själv säger så hade de bara träffats kort ett par gånger.

Mvh
Magnus 

163
103
Melsson:
Tropfrog skrev:


Tycker du inte att den där Brian tar lite fokus ifrån den tragiska händelsen nu? Som han själv säger så hade de bara träffats kort ett par gånger.

Mvh
Magnus 

Jag tycker det han säger om Ryan är ganska bra, håller med. Det är väl mest den där thumbnailen som stör mig. Om man inte vet vad som hänt tror man utifrån den att man ska få se någon bli biten av en svart mamba i filmen. Han ger ju händelsen mycket fokus med thumbnailen. 

163
103
Melsson:
Han använder ju händelsen för att få visningar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild