Tips om hur man börjar med giftormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
thesnakewhisper96:
Hej. Jag undrar om det finns lite tips om hur man börjar med giftormar, typ som vilken sorts orm man ska skaffa. Ifall det finns en ormart som är bra, perfekt om man aldrig haft någon giftorm. Tack i förväg för svar.

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Man kan gå med i en av alla föreningar som finns i landet.. Om man inte känner någon som håller på med giftormar själv :) Där kan du skaffa mentor, kontakter, kunskap & allt annat som behövs för att kunna hålla giftormar. Lycka till. 

4
0
thesnakewhisper96:
Jonas_ skrev:
Man kan gå med i en av alla föreningar som finns i landet.. Om man inte känner någon som håller på med giftormar själv :) Där kan du skaffa mentor, kontakter, kunskap & allt annat som behövs för att kunna hålla giftormar. Lycka till. 




tack så mycket för ditt svar jonas_

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:

thesnakewhisper96 skrev:




tack så mycket för ditt svar jonas_


Ingen fara, därför forum är bra :) 

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=assocs


40
36
baggi:
Finns väl ingen ormart som är den bästa att ha när det gäller gift. För mig var det dom arter jag ville ha (dom blev ju flera iofs) men det som interiserar en och inte bara för att en giftorm är cool, men det har nog många redan sagt somsagt. Sen är väl allt upp till dig också du kan ju köra bil utan körkort om du övningskört tillräckligt länge därför kanske det är bra att köra på en bana. Då är en ogiftig orm som är snarlik den arten man vill ha som är giftig. Tillslut kan du hantera den med krok och tång om så behövs. Sen har jag alltid tänkt ger man sig in i leken ska man leken tåla. Blir man biten så har man sig själv att skylla det finns så bra redskap idag, dock är vissa ormar kanske inte att tänka på dom kan vara nog så krångliga ändå. Blir jag biten så är det bestämt att ormen aldrig ska få ansvaret och tas bort utan leva vidare om det skulle bli riktigt olyckligt så har jag resonerat med mina nära och kära. Sen är som föregående talare sa en förening bra då får du kontakt med folk som kan hantera dom korrekt och har kunskap. Då är kött på benen bra för i slutändan är det du som är ansvarig när du blir biten inte ormen. Sen ska man ha all respekt men man ska ju inte heller va för nervös i närheten av en giftorm som kan va dödlig. Är du nervös i trafiken blir du en trafikfara. detsamma gäller ormar enligt min mening. Men skulle jag skaffa en första giftorm skulle jag själv utgå ifrån vad jag vill ha för art och skaffa en art som inte är giftig som kan bete sig liknande och sen träna tills du känner dig redo. Man ska ju kunna ta hand om ormen också och inte vara rädd för att ta ut den när man rengör m.m.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild