Ni med giftormar SE HIT.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

158
19
Johanon:

Ja det är som så att jag vill i framtiden skaffa gift, då jag ja,, de intresserar mig väldigt mycket helt enkelt.

Men till en början så skulle jag vilja komma i kontakt med någon i min närhet Halmstad/Halland som jag skulle kunna få komma till och se på djuren å rent allmänt vara med när du matar/hanterar el dylikt. För att senare skaffa mig en mentor.

Så jag tänkte lite som ett första steg så att säga.

Hoppas någon kan tänka sig att välkommna mig och låta mig få vara med nångång när ni pysslar om era djur (jag bits inte ;)

 

Mvh


733
295
markusbabs:

Finns det ingen förening i din närhet då? :) kanske kan få hjälp där? :) 


741
681
Binks:

Du ska nog även ta dig en funderare först vilken typ av orm du tänkt skaffa i framtiden, så att du hittar någon med rätt orm i närheten.

De är lite skillnad på orm och orm, sen även vad du haft för erfarenhet sedan tidigare med orm och vilken sort osv.

Lycka till.


158
19
Johanon:

tack för tips, jag ska skriva ihop lite utförligare imorgon :)


158
19
Johanon:

Hej igen.

Tänkte då skriva ihop lite mer i detalj, men först vill jag ytterligare poängtera att det är inte tal om att skaffa gift "nu" utan det ligger om något år i framtiden, vill bara förtydliga det så man slipper påhopp som jag fått på andra siter.

De som jag verkligen fastnat för är Tropidolaemus släktet. Och det är dom jag siktar in mig på.
Mina tidigare erfarenher berör de vanligaste hobbyormarna (om man kan uttrycka sig så) dvs pyton, boa, snokar och sträcker sig väl en 10 år tillbaka. Sen har jag även lite erfarenhet av morelia viridis (som också är en favorit), har dock inte haft den själv, men det är även en art jag absolut vill ha, men pga av ekonomiska skäl sista tiden har det inte kunnat bli av.

Ursäkta mitt tjat, men efter behandlingen från andra forum så kan jag inte säga det nog, att skaffa giftorm ligger ÅR i framtiden för min del, inget som jag kommer skaffa inom snar framtid.. Så nu har jag nog sagt det tillräckligt :)

 

Och tack för tipset ang förening, jag ska kolla var jag kan tänkas ha någon, tror Gbg eller Hbg borde ha någon förening. 

 

MVH


13
36
Jimma:

Skriver detta igen då :)

 

Skånes herpetologiska förening

www.skhf-herp.com

 

göteborgs herpetologiska förening

www.herpetologi.com

 

Smålands herpetologiska förening 

www.smhf-herp.com

 


158
19
Johanon:

tack Jimma :)


33
2
Hotherps:

Jag vill också skaffa gift i framtiden, men har inte lyckas hitta någon som skulle kunna ställa upp som mentor i närheten. 

Anledninge till att jag vill skaffa gift är att min absoluta favorit orm är A.squamigera, men det är ett antal år och erfarenhet kvar tills jag kommer skaffa giftorm.


Men om någon vet någon i närheten av örebro som håller på med gift så säg gärna till! 

Mvh, Kevin


13
36
Jimma:

Det som jag tycker du skall göra är att skaffa dig ett kontaktnät, antagligen kommer ingen till dig utan att du kämpar lite. En förening är en bra början. www.shr-herp.com

där finns info om föreningar i din närhet.

Sen är det bara till att skaffa dig erfarenhet, läsa på mm.

Lycka till!

Mvh


21
3
Roffe:

det skulle vara kul att få höra ifrån någon som äger giftormar och hur dom startade.

vilken art dom starta med och vilka arter dom har haft samt beskriva ormarnas beteende :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild