Giftormskurs

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

89
57
p4s1:
Hej, skulle bli tacksam om ni kunde ge mig tips på kurser i giftormshantering mm... i närheten av Stockholmsområdet. Skulle gärna vilja lära mig mer om giftormar. Funderar på att skaffa en i framtiden, men först måste jag lära mig en hel del om dom.

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:
Inte i Stockholm, men en jag starkt kan rekommendera (dock utan att själv hittills lyckats att gå på en)

www.exotiskvarld.se/2014/06/ny-giftormskurs-i-evs-lokaler-i-host-69-14/

Petter är oerhört duktig och håller den tillsammans med Michael O. Jørgensen.

10
19
Room_17:

Bio/Zoo Information arrangerar giftormskurser m.m. och nästa är nere i Blekinge. Du kan testa att maila dem om de planerar någon kurs närmare Stockholm.

www.biozooinformation.eu/kurser

www.biozooinformation.eu/images/Giftslange_management_og_sikkerhedskursus_svensk_Blekinge_septamber_2014.pdf

 


89
57
p4s1:
Room_17 skrev:
Bio/Zoo Information arrangerar giftormskurser m.m. och nästa är nere i Blekinge. Du kan testa maila dem om de planerar någon kurs närmre Stockholm.

www.biozooinformation.eu/kurser

www.biozooinformation.eu/images/Giftslange_management_og_sikkerhedskursus_svensk_Blekinge_septamber_2014.pdf

 




Okej tack för hjälpen ska maila och kolla

478
592
Rottenroth:
Ska du rikta in dig på att skaffa giftormar kan jag rekomendera dig att även leta en mentor.

Det går att klara sig i hobbyn utan men det är svårt och det är oftast inte den bättre vägen att gå.

Kursen verkar grym i överlag men du lär inte lära dig hantering, andras misstag, få referenser så du kan köpa djur på 1 kursdag =)

89
57
p4s1:
aa okej jag har funderar på det också att skaffa mig en mentor. det är nog bäst ska nog ta en kurs ochså vill vara bra förberedd innan jag skaffar gift tränar lite med min grottsnok privat ochså.

478
592
Rottenroth:
Ja mentor är riktigt bra, det är väldigt lärorikt och hjälper dig under långa traven.

Giftormskursen är säkert kanon! Men den är bara 1 dag också :) det är lång tids träningen du lär dig något på och det är bara köra på med din ogiftiga, träna krok hantering. Det är väldigt underskattat, kroken kommer rädda dig många gånger.

89
57
p4s1:
jo det är sant man måste öva mer det är så man lär sig :-)  joo börjar få lite grepp om hantering med krok men inte tillräkligt än.

903
509
Evanjeline:
Jag vet inte om jag ska skapa en egen tråd eller ta det här, men jag är väldigt nyfiken på varför man väljer gift. Många väljer ju arter som kan döda en om man gör ett misstag, vad får en att välja ett sådant djur? Jag dömmer absolut ingen, jag är genuint väldigt intresserad. Ni får gärna pm:a om ni känner för det och diskutera;P

343
119
Salig:
Det enda i giftväg jag överväger att skaffa är trädhuggormar, palmisar eller ögonfransar, ingen aning om vilken art eller om det någonsin blir av. :) ja, förutom trynsnoken som jag lär få hem på stockholmsmässan.

Finns det någon som har trädhuggormar som skulle kunna tänka sig att ta sig an en 22 åring som fångat snok och huggorm under sin barndom? :P självklart inte än på ett tag, mina föräldrar skulle flippa ut ;) men alltid bra att hlra sig för.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild