Precis, det är vad du tycker! Då har vi klargjort den biten i alla fall. Vi ändrar utdeenden på allt som är naturligt, växter, djur, människor, allt! Jag ser inget problem med det. Det finns ingen efterfrågan för noralfärgade djur av de vanligaste arterna idag, just därför att marknaden mättas så fort. Det krävs att något förändras eller blir nytt för att hålla igång hobbyn. Tillgång och efterfrågan, det är det dagens samhälle bygger på. Utan någon som helst morphavel hade hobbyn varit betydligt mindre och begränsad. Många vill ha det som är lite udda och sticker ut från mängden.
Vad var och en sedan tycker om det är dennes ensak. Men det är onödigt att känna hat mot alla som inte delar ens åsikt. Alla har rätt till en åsikt men inte alltid till att göra den hörd. Själv gillar jag inte alls tatueringar, men det finns det många andra som gör. Jag klagar inte på dessa och det är upp till dem om de vill ha tattueringar om de tycker det är snyggt. Alla tycker vi som sagt olika. Vad ger dig mer rätt att klaga på vad andra tycker är fint än vad jag har rätt att klaga på de som väljer att ha tattueringar? Tycker det är tråkigt att det är okej att klanka mer på vissa saker och inte andra, det är helt galet. Precis som att det verkar vara allmänt accepterat att slänga ut kommentarer som "fy vad äcklig, hur kan du ha ett så hemskt djur!" Till sådana som dig och mig som äger bland annat ormar och spindlar. Om jag hade gått fram till någon och sagt "men fy vilken rälig hund, hur kan du stå ut med ett sådant hemskt djur!" hade det blivit ett väldans tjohej! Det är nämligen inte allmänt accepterat.
Kan du se min poäng i det hela? :)