Hur mycket mat ska min dvärg skäggagam ha per dag

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Pb4u:
Jag har sökt upp och kollat lite han är 21,7 cm lång och väger ungefär 52 gram en så länge så äter han 1 syrsa eller supermask per dag med sallad till med lite morötter på var tredje dag. Ska jag ändra hans kost på något sätt för olika hemsidor och personer säger olika saker om hur mycket mat som ska ha vissa säger 4 syrsor andra 1 och vissa 2 ....
Så vad ska han egentligen ha för att ha. En bra kost för en så länge har en vuxit bra med sin kost

5972
4582
Tropfrog:
Jag tror att siffrorna du ser online, 4,1,4, är på vad folk ger sina egna ödlor precis som siffran 1 är vad du ger.

Det finns inget rätt eller fel här. Ämnesomsättning varierar väldigt mycket mellan individer. Tillgången på mat i naturen är ingalunda konstant och spannet för vad som är ok eller "rätt" är väldigt brett.

Man gör som med alla andra djur. Man skapar sig en rutin för matningen. Om den skulle resultera i över eller undervikt så justerar man den. När man har en rutin som funkar så bibehåller man den. Finns ingen anledning att fördjupa sig i varför den då skiljer sig mot någon annans matningsrutin.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild