90x45x60 regnskogs biotop.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5971
4582
Tropfrog:
Peaceful skrev:

Och jag frågade dig hur man kan försvara ett sådant kolli!

Försvara vet jag inte om det är rätt ord. Förklara möjligtvis.

Vad svarade Bens när du påtalade problemet?

Mvh
Magnus

54
36
Peaceful:
Tropfrog skrev:

Försvara vet jag inte om det är rätt ord. Förklara möjligtvis.

Vad svarade Bens när du påtalade problemet?

Mvh
Magnus 

De jobbar bara till 14:00 och jag kom hem innan 17:00 och upptäckte att paketet hade lagts vid garageporten, som är en bit in från infarten. Kameror visar inget försök av post gubben att ta sig till dörren. Andra ggr har de ringt och/eller knackat på.

Har skickat ett mail, så får se imorgon om de svarar. De kommer väl påtala att det var på egen risk.. men hade jag vetat att de packar på detta vis så hade jag inte beställt.

5971
4582
Tropfrog:

Jag tänker att Bens inte alls skickade med Postnord. Snarare DHL eller liknande globalt företag. De har nog inte en aning om vilka företag som levererar i de länder de skickar till. Säkert inte heller någon aning om hur dåliga postnord är.

Bästa sättet att undvika såna här problem är att inte beställa växter online på vintern. Jag själv varken köper eller säljer växter på vintern. Många köpare som ligger på om att jag skall skicka. När jag påtalar att det finns en risk för att de fryser ihjäl på vägen, att jag inte tar betalt för att täcka såna kostnader och att risken då är på köparen backar alla.

Bens har garanterat en annan afärsmodell. Låt oss veta vad deras svar blir.

Mvh
Magnus 

54
36
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Jag tänker att Bens inte alls skickade med Postnord. Snarare DHL eller liknande globalt företag. De har nog inte en aning om vilka företag som levererar i de länder de skickar till. Säkert inte heller någon aning om hur dåliga postnord är.

Bästa sättet att undvika såna här problem är att inte beställa växter online på vintern. Jag själv varken köper eller säljer växter på vintern. Många köpare som ligger på om att jag skall skicka. När jag påtalar att det finns en risk för att de fryser ihjäl på vägen, att jag inte tar betalt för att täcka såna kostnader och att risken då är på köparen backar alla.

Bens har garanterat en annan afärsmodell. Låt oss veta vad deras svar blir.

Mvh
Magnus 

Det som är grejen.. hade de skickat i en vanlig frigolitlåda som man brukar skicka med hade jag inte varit arg. Men nu har de i mitt tycke gjort ett halvdant försök. Kollar man på deras hemsida och ser deras variant av vinter paket, så är det en solid låda med passande lock.

De skickar med DHL men när de kommer till Sverige så lämnar de över till Postnord.
Jag har talat om till bens-jungle om Postnords usla hantering för nått år sedan 

5971
4582
Tropfrog:
Peaceful skrev:

Det som är grejen.. hade de skickat i en vanlig frigolitlåda som man brukar skicka med hade jag inte varit arg. Men nu har de i mitt tycke gjort ett halvdant försök. Kollar man på deras hemsida och ser deras variant av vinter paket, så är det en solid låda med passande lock.

De skickar med DHL men när de kommer till Sverige så lämnar de över till Postnord.
Jag har talat om till bens-jungle om Postnords usla hantering för nått år sedan 

Det finns ingen anledning att vara arg innan du har fått svar från Bens. Alla kan göra misstag, det är hur man väljer att ta ansvar för att lösa problemet som spelar roll.

Jag tror inte att Bens kan påverka vilken partner DHL använder i Sverige. Att påpeka något för dem kommer sannolikt inte göra skillnad.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild