Giftormshållning till skolprojekt/mentorering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
adam123:

Tjena allihopa, mitt namn är Joakim och jag och min klasskamrat Adam söker efter någon i Jönköpingsområdet som skulle kunna tänka sig att dela med sig av sin kunskap och tid.

Anledningen till att vi söker någon som har giftormar är att vi är väldigt intresserade av ormar generellt sätt och när vår lärare kom och sa att vi skulle engarera oss i ett projekt om en djurgrupp av vårt eget val så tänkte jag och min kamrat direkt på ormar. Vi har båda stort intresse av ödlor och har erfarenhet av hantering av både ödlor och (ej giftiga) ormar.

Självklart så tänker vi inte att vi skulle hantera giftormarna men bara att få vara med och (som sagt) ta del av personen i frågas erfarenheter och kunskap (om skötsel, utfodring, hantering mm).

Vi är 19 respektive 18 år gamla och går på Tenhultsnaturbruksgymnasium och vi är både intresserade av att även efter att projektet är slut fortsätta lära oss om giftormar för att någon gång kunna hålla dessa fantastiska djur själva.

Vi har varit i kontakt med SMHF (smållands herpatologiska föreningen) och dom föreslog att vi sökte oss ut på forumen då de inte hade kunskap om någon som höll giftormar i Jönköpingsområdet.

Tacksam för svar!

MvH: Joakim och Adam


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1699&p=1&scroll=down

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild