Paludarium Sydamerika

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

6018
4601
Tropfrog:
Ahh, köpt förra året och onamnad. Då antar jag att den förberetts för blomning innan den kom till dig.

Visa gärna om den blommar en gång till framöver, då köper jag garanterat den också.

Mvh
Magnus 

77
49
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Ahh, köpt förra året och onamnad. Då antar jag att den förberetts för blomning innan den kom till dig.

Visa gärna om den blommar en gång till framöver, då köper jag garanterat den också.

Mvh
Magnus 

Nope, den sköt ut hemma hos mig. Kolla sida 4
2025-07-14 16:56

Så ser du den på den sista bilden. Längst ner till höger. Satt den vid senare tillfälle på den plats den har nu.

6018
4601
Tropfrog:
Nej,nej. Jag har aldrig missförstått var den blommade :)

Mvh
Magnus 

77
49
Peaceful:
Ah, läste igen... Du menar att de gör något som får orkidéerna att gå i blom?

6018
4601
Tropfrog:
Japp. Många orkidéer från högre höjder behöver en period med stor skillnad i temperatur mellan natt och dag för att initiera blomning. Dessa arter är billigare att producera och därmed billigare till kund. Men blommar sällan om i våra hem eller terrarium där temperaturen är för jämn.

Sanna lågländare där blomningen händer lite random utan särskild förberedelse är ovanligare och dyrare.

Vore jäkligt coolt att hitta en oncidium som gärna blommar om under våra terrarieförhållanden.

Mvh
Magnus 

77
49
Peaceful:
Ooh. Tack för infon.

Då hoppas vi att denna jag har blommar igen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild