90x45x60 regnskogs biotop.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

5996
4590
Tropfrog:
Pilgiftsgrodor delas ofta in i marklevande och trädlevande. De som är marklevande uppehåller sig de närmaste 5 meterna från marken och de trädlevande uppehåller sig i trädkronorna.

Hur högt är terrariet?

Självfallet skall man när man har djur i fångenskap se till att djuren kan utnyttja hela terrariet. Att ha för varmt och torrt i delar av terrariet är inte optimalt och bör åtgärdas.

Mvh
Magnus 

71
44
Peaceful:
Förra inlägget skrev jag att de pilgiftsgrodor jag tänker på är marklevande.

Vad heter tråden?

Precis, man ska väl då ha olika klimat nivåer så att invånarna kan välja vart de spenderar tiden under dagen?
Självklart blir det inte en sån enorm skillnad men ändå så pass att även daggeckos kan leva där i (men jag är inte helt säker på att det blir).
Så om det nu blir så, ska geckos ha solplatser.

5996
4590
Tropfrog:
Peaceful skrev:
Förra inlägget skrev jag att de pilgiftsgrodor jag tänker på är marklevande.

Vad heter tråden?

Ja, det stämmer. I mitt påföljande svar skrev jag att marklevande grodor uppehåller sig i de närmaste 5 meterna från marken sett. Frågan om höjden på terrariet kan ses som hypotetisk bör tolkas som "mer eller mindre än de 5 meterna som djuren uppehåller sig på".

Detta påföljdes av en åsikt om att djur bör ges möjlighet att använda hela terrariet.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild