Tunn pulchra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
8
Emma81:

Hämtade en liten pulchra igår. Säljaren sa att jag kunde mata direkt vilket jag gjorde idag. Den åt en dubia på knappt två cm. 


Är helt nybörjare och vet inte om den ser tunn ut? Hittade öms i terrariet jag köpte henne i och hon klippte Dubian direkt. Så hon verkar ju funka eller så...
Är jag bara nojig eller? 

Fotot är från innan idag då jag behövde fixa till terrariet lite och "hon" fick vara i en plastburk. Testade att slänga ner dubian där men tänkte att hon nog inte ville äta i burken. Men det gick ju kanon! 

edit*

Ser inte att bilden kommer med. Försökt flera gånger nu. 


17
8
Emma81:
Försöker igen 

17
8
Emma81:
Förstår inte varför jag inte kan bifoga bilder i forum eller i pm här. Hjälp?

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Lägg upp i bildgallerit på din profil och lägg en länk här

17
8
Emma81:

Försöker igen. 


Hämtade två spindlar i torsdags. Av en trevlig kille men som vart superrädd och tyvärr hade spindlarna varken vatten eller lämpliga terrarium. 


Dag 1 lät jag de vara helt. Men gav dom vatten. Boehmei som är större än pulchra drack länge och väl. 

Dag två gav jag försiktigt varsin Dubia. Ganska små sett till deras storlek. De högg de direkt. 


Detta fotot är på pulchran dag två då jag behövde fixa terrariet lite bättre och ta ut rutten mat.ä och öms. Samt ta ut en växt som höll på att tippa över.

 Flyttade över "honom" i en burk och trodde inte han skulle ta mat där. Men det gjorde "han". 


Ser han inte lite tunn ut? 

www.terrariedjur.se/user/Emma81/gallery/15686


17
8
Emma81:

Förstår mig inte på det här forumet. Förlåt. Länkade till ett album. 


Skitsamma. Han fick faktiskt ännu ett mål redan idag på morgonen  och ikväll ville jag visa att jag tror att vätska och mat kanske redan gjort nytta? Som den pulchran han är (eller döende?) va det enklare att bara styra upp honom med hjälp av pensel i handen för snabb fotografering och mätning. Burken jag försökte fånga killen Siv i va bara läskig. Så ikväll är alltså andra bilden i albumet. 


17
8
Emma81:
Tänkte nu vänta en vecka innan jag ger mat igen. Tänker jag fel? Han kan inte vara så gammal. 

273
209
AndreasB:
Ser ju ganska normal ut. Tänk dig att spindlar äter när just någon stackare råkar komma i närheten av deras bo. Vilket kan vara ganska oregelbundet. De kan gå utan mat i mån.

Men ja, en gång i vekcan låter bra. 2-3ggr funkar också. Beror ju lite på hur stort bytet är också. Är den mätt kommer den ignorera, inte svårare än så.

Rek denna kanal för dig att få lite mer kött på benen :) www.youtube.com/channel/UCqVprXU16Ly1MH4If5hx6uQ

Dave är en trevlig prick som lär ut och förklarar mycket i ett lugnt tempo.

17
8
Emma81:

AndreasB skrev:
Ser ju ganska normal ut. Tänk dig att spindlar äter när just någon stackare råkar komma i närheten av deras bo. Vilket kan vara ganska oregelbundet. De kan gå utan mat i mån.

Men ja, en gång i vekcan låter bra. 2-3ggr funkar också. Beror ju lite på hur stort bytet är också. Är den mätt kommer den ignorera, inte svårare än så.

Rek denna kanal för dig att få lite mer kött på benen :) www.youtube.com/channel/UCqVprXU16Ly1MH4If5hx6uQ

Dave är en trevlig prick som lär ut och förklarar mycket i ett lugnt tempo.


Tack :) Finns massa bra info överallt. Har kollat hundratals videos. Men det är inte samma sak som att äga själv. Hur små är slings ens? Vad räknas som juvenil? Hur förvånad kan man bli över hur en längre en spindel kan dricka? Eller sitta och suga i sig mat? Är den slö eller normal? För liten eller stor?  Man lär sig bäst efter riktiga erfarenheter. Och att få ställa dumma frågor på forum.

Jag har exempelvis ingen historia bakom denna spindeln. Vet alltså inte hur gammal den är. Jag är helt novis. Förutom faktasidor på nätet och youtubevideos. 


Ska kolla in Dave. 


656
344
Johnexotics:
Fågelspindlar kan gå utan mat rätt så länge. :) Inget du behöver vara orolig över se till hen har vatten. Jag matar mina en gång i veckan. Med större dubias  min ena har inte ätit på 2 månader snart gissa på den ska ömsa snart
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild