Substitut för hoppstjärtar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
IngelaLkpg:

Hej. Jag sitter i planeringsstadiet att skaffa en ögonfransgecko och starta ett bio-terrarium men jag har ett stort problem.. tanken på att ha hoppstjärtar hemma i lägenheten får mig att rysa. 

Gråsuggor/syrsor/mask mm är inga problem men just tanken på hoppstjärtar får det av någon orsak att krypa längs ryggraden på mig. Så nu till min fråga; kan man byta ut dem mot någonting annat eller ska man skrota tanken på bio totalt?


5104
3879
Tropfrog:
Det finns nog inga andra kryp inom hobbyn som äter mögel lika bra som hoppstjärtar. Vilket får dig att rysa mest, mögligt terrarium eller hoppstjärtar?

I förövrigt välbyggda terrarium är mögel bara en del av inkörningen, det brukar försvinna förr eller senare. Med hoppstjärtar går det bara fortare.

Som nedbrytaee går det bra med gråsuggor och grindalmask.

Mvh
Magnus 

3
0
IngelaLkpg:

Tropfrog skrev:
Det finns nog inga andra kryp inom hobbyn som äter mögel lika bra som hoppstjärtar. Vilket får dig att rysa mest, mögligt terrarium eller hoppstjärtar?

I förövrigt välbyggda terrarium är mögel bara en del av inkörningen, det brukar försvinna förr eller senare. Med hoppstjärtar går det bara fortare.

Som nedbrytaee går det bra med gråsuggor och grindalmask.

Mvh
Magnus 

 Mm mögligt terrarium låter inte roligt det heller.. får nog fundera lite. 

Tack för svaret :)


102
100
jonnyake:

IngelaLkpg skrev:
Hej. Jag sitter i planeringsstadiet att skaffa en ögonfransgecko och starta ett bio-terrarium men jag har ett stort problem.. tanken på att ha hoppstjärtar hemma i lägenheten får mig att rysa. 

Gråsuggor/syrsor/mask mm är inga problem men just tanken på hoppstjärtar får det av någon orsak att krypa längs ryggraden på mig. Så nu till min fråga; kan man byta ut dem mot någonting annat eller ska man skrota tanken på bio totalt?



"tanken på att ha hoppstjärtar hemma i lägenheten får mig att rysa". Hoppstjärtar överlever inte utanför terrariet då dom torkar ut i den torra luftten i våra hem. Dom kommer bara att vara i terrariet :)

Med vänliga hälsningar Jonny

Medlem i SkHF
983
1106
NellyNiklas:
IngelaLkpg skrev:
Hej. Jag sitter i planeringsstadiet att skaffa en ögonfransgecko och starta ett bio-terrarium men jag har ett stort problem.. tanken på att ha hoppstjärtar hemma i lägenheten får mig att rysa. 

Gråsuggor/syrsor/mask mm är inga problem men just tanken på hoppstjärtar får det av någon orsak att krypa längs ryggraden på mig. Så nu till min fråga; kan man byta ut dem mot någonting annat eller ska man skrota tanken på bio totalt?



Om du har plantor i krukor så vägar jag sticka ut hakan och påstå att du har hoppstjärtar i huset redan. Du har förmodligen inte lagt märke till dem helt enkelt. 

Hoppstjärtar är nyttodjur, och håller sig till de områden de hör hemma. Med andra ord så är det inget du behöver förlora någon sömn över. I terrariet kommer du inte lägga märkte till dem heller.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild